‍ “طبس” شهری بدون جرائم خشن امنیت پایدار نگین

‍ “طبس” شهری بدون جرائم خشن
امنیت پایدار نگین گردشگری شرق کشور

فرمانده انتظامی شهرستان”طبس” گفت: آمار جرائم خشن در شش ماهه ابتدایی سال جاری در این شهرستان صفر بوده است و امنیتی پایدار را در این شهرستان شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ”محمود علی پور” اظهار داشت: با تلاش کارکنان پلیس و همکاری مردم “دارالمومنین” شهرستان طبس در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری هیچ جرم خشنی در این شهرستان به وقوع نپیوسته است و امنیتی پایدار در این شهرستان حاکم است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان این که از ابتدای سال تاکنون ۳ تن و ۴۳۱ کیلوگرم انواع مواد مخدردر این شهرستان کشف شد است؛ گفت: عمده مواد مخدر کشف شده در این شهرستان تریاک بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

سرهنگ علی پور با اشاره به کاهش ۵۳ درصدی تلفات جاده ای در سوانح رانندگی این شهرستان؛ افزود: از ابتدای سال جاری تلفات حوادث رانندگی شهری بدون تغییر و مجروحان سوانح رانندگی در جاده ها ۴۱ درصد و در شهر ۲۶ درصد کاهش داشته است.

این مقام انتظامی با اشاره به گستردگی حوزه جاده ای شهرستان طبس؛ بیان داشت: پیگیری و راه اندازی ۷ استراحتگاه موقت در محور “یزد به طبس” و ۲ استراحتگاه در محور “اصفهان”، پیگیری و راه اندازی مجتمع رفاهی خدماتی ایثار در کیلومتر ۸۵ محور”طبس به یزد”، ترمیم و روکش جاده ای تعدادی از محور های مواصلاتی و ایمن سازی تعدادی از نقاط حادثه خیز و افزایش تابلوهای هشدار دهنده از اقدامات پلیس در جهت کاهش تصادفات جاده ای بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان طبس با بیان اینکه در شش ماهه ابتدایی سال ۱۸۷ هزار نخ سیگار قاچاق در شهرستان طبس کشف شده است؛ افزود: کشف ۲ هزار و ۴۳ رأس احشام قاچاق، یک تن و ۹۴۴ کیلوگرم مواد خوراکی قاچاق و ۳۵ دستگاه انواع لوازم خانگی از دیگر اقدامات مأموران پلیس در این شهرستان بوده است.

سرهنگ علی پور با انتقاد از شهروندان در سهل انگاری و عدم مراقبت از اموال شخصی خود؛ افزود: عمدتا سرقت های به وقوع پیوسته در این شهرستان به علت عدم رعایت نکات پیشگیری از سرقت بوده است که متاسفانه میزان سرقت ها طی ۱۸۰ روزه ابتدایی امسال نسبت به سال گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه شهرستان طبس کریدور ورودی خراسان جنوبی از شهرهای جنوبی کشور در سفرها و تعطیلات سالیانه است، تصریح کرد: در جهت استقبال از مسافران از حدود یک سال قبل جلسات مشترکی با ادارات میراث فرهنگی، شهرداری، صنعت و معدن، آموزش و پرورش برگزار شده است و با توجه به بیماری کرونا تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شده است.

وی در خصوص نحوه اسکان، رعایت حجاب و عفاف و موضوعات امنیت؛ خاطرنشان کرد: برخوردار بودن شهرستان طبس از جاذبه های گردشگری و امنیت پایدار در ایام و مناسبت های خاص از جمله تعطیلات نوروزی و… مسافران را به این شهرستان سوق می دهد که گردشگران بایستی ضمن رعایت حجاب و عفاف اسلامی و رعایت نکات ایمنی به آداب و رسوم و فرهنگ مردم این شهرستان که از آن به عنوان دارالمومنین یاد می شود توجه کنند.

#خدمت_بی_منت_پلیس

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن