️در آمد بی سابقه دولت از بورس /رشد ۸۸۱ درصدی

️در آمد بی سابقه دولت از بورس /رشد ۸۸۱ درصدی در آمد دولت از بورس /دولت ۹ ماهه ۴۶ هزار میلیارد تومان از بورس کاسب شد

️بررسی‌ها نشان می‌دهد در ۹ماهه سال جاری دولت در مجموع ۱۳ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان درآمد مالیاتی از نقل و انتقال سهام در بورس و فرابورس داشته و همچنین آنطور که دژپسند گفته است، دولت در نیمه اول امسال ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد از محل واگذاری سهام خود در شرکت های دولتی به دست آورده است.

️به عبارت دیگر، دولت در ۹ماهه امسال درمجموع ۴۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومان درآمد از محل بورس داشته است.

️ مقایسه این رقم با ارقام مدت مشابه سال ۱۳۹۸ نشان می‌دهد در ۹ماهه سال گذشته کل درآمد دولت از محل نقل و انتقال سهام در بورس و فرابورس یک هزار و ۷۳۳ میلیارد تومان و درآمد دولت از واگذاری سهام شرکت‌های دولتی نیز در کل سال گذشته حدود ۲ هزار و ۹۹۸ میلیارد تومان بوده است.

️به عبارتی کل درآمد دولت در ۹ماهه سال ۹۸ از بورس ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومان بوده است. با این حساب، مقایسه رقم ۴۶ هزار و ۴۱۳ میلیارد تومانی درآمد دولت از بورس طی ۹ماهه امسال با درآمد ۴ هزار و ۷۳۱ میلیارد تومانی مدت مشابه سال ۹۸ نشان از رشد ۸۸۱ درصدی درآمدهای دولت از بورس دارد که در نوع خود بی‌سابقه است.

️قابل ذکر است با توجه به حمایت و تشویق عجیب دولت برای ورود مردم به بورس و به دنبال آن ورود حجم قابل‌توجهی از نقدینگی که رشدهای آنچنانی را در بازار سرمایه رقم زد، به نظر می‌رسد سقوط چند ماه اخیر بورس دلیلی بر این نکته است که نگاه دولت به بورس عملا تامین مالی خود بوده که اتفاقا موفق به این مهم نیز شده و بااین‌حساب، یک نگاه بلندمدت مبتنی بر منافع کشور و همه سهامداران مدنظر سیاستگذار نبوده است./نود اقتصادی
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن