‍ امام جمعه عشق اباد :کل عشایر شهرستان طبس در

‍ امام جمعه عشق اباد :کل عشایر شهرستان طبس در بخش دستگردان هستند ،لذا عقل سلیم حکم می‌کند که اداره امور عشایر و مسوول آن در بخش دستگردان مستقر و مسوولین هم برابر قولهایی که در خصوص تامین  جو مدت دار داده اند  عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی امام جمعه شهر عشق آباد و بخش دستگردان در خطبه اول از نماز جمعه این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوا به بیان بخشی از خطبه همام نهج البلاغه پرداخت.

امام جمعه محترم عشق آباد خطبه دوم نماز جمعه این هفته را به سه محور مهم اختصاص داد:

۱. ایشان در بخش اول سخنان خود به مسئله فلسطین اشاره کرد و بیان داشت :سیاست ایران بنا بر روایت پیامبر اکرم که فرمود هرکس ندای دادخواهی مظلومی را بشنود و پاسخ نگوید مسلمان نیست، می باشد،  لذا کشور ایران در هر جا که مظلومی باشد و یا رد پای ظالمی وجود داشته باشد به عنوان یک تکلیف و وظیفه انسانی و دینی خود حضور خواهد داشت و در این مسیر مکان و جغرافیا مفهومی نخواهد داشت همانطور که میان آمریکا یا رژیم صهیونیستی و حتی روباه پیر یعنی انگلیس تفاوتی وجود ندارد.
وی در ادامه افزود:امروز انگلیس جاده صاف کن آمریکا شده است انگلیس تحت پوشش عدم همراهی با آمریکا به دنبال منافع خود از برجام همراه با فشارهای یکجانبه آمریکا بر ایران است.

۲. حجت الاسلام و المسلمین تکمیلی در بخش دوم از سخنان خود به وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و بیان داشت : این دو نهاد علمی مقدس باید همراه و همگام در مسیر ارزش های اسلامی و انقلاب عزیز قدم بردارند.

۳. امام جمعه عشق آباد در بخش پایانی سخنان خود به مشکلات عشایر منطقه اشاره کرد  و بیان داشت ، تنها عشایر شهرستان در بخش دستگردان هستند ،لذا عقل سلیم حکم می‌کند که اداره امور عشایر و مسوول آن در این منطقه مستقر باشد تا بتواند همه توجه و تلاش خود را معطوف به مردم خوب، مومن و سخت کوش عشایر این منطقه داشته باشد. و می بایست مسئولین تمام بودجه و امکانات و تسهیلات عشایر شهرستان را در همین منطقه هزینه کنند و هزینه شدن بودجه عشایر در هر جای دیگر و به هر بهانه دیگر شرعا و قانوناً حرام است.
وی در ادامه افزود : با پیگیری‌های انجام شده مسئولین امر جهاد کشاورزی و اداره امور عشایر و فرماندار محترم قولهای مساعدی جهت تامین نیازهای عشایر بالاخص جو مدت دار داده اند که امیدواریم به زودی محقق شود .
خبرنگار : علی رجب زاده
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن