به نام خدا با توجه به ضایعه یِ درگذشت امام

به نام خدا
با توجه به ضایعه یِ درگذشت امام جمعه محترم طبس ؛
صفحاتی از کتاب “آیت اللّه شیخ محمد علی امینیان مدرس طبسی و روحانیون معاصرِ ایشان” را تقدیم میداریم :
حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج سید ابراهیم مهاجریان ، در سال ۱۳۲۱ در طبس متولد شده اند پدر و اجدادشان از روحانیون و مقدسین صاحب نام بوده اند تحصیلات اولیه را در طبس و فردوس طی نموده و سپس در مشهد مقدس و در جوار ملکوتی حضرت امام رضا (ع) از محضر اساتیدی من جمله حضرات آیات عظام ؛ میلانی ، شیروانی ، فلسفی ، مرتضوی و نیز مجالس درس شهید بزرگوار حضرت حجه الاسلام هاشمی نژاد بهره مند شده و تحصیلات حوزوی را در حد خارج فقه و اصول گذرانده اند. علاوه بر تحصیل و تدریس و تبلیغ ، مهمترین فعالیت های حضرت حجه الاسلام و المسلمین حاج آقای مهاجریان ؛ سابقه مبارزات انقلابی ، حضور طولانی در جبهه جنگ تحمیلی همچنین ۸ سال قضاوت و مدیریت قضایی در شهرهای مشهد و کاشمر و نیز امامت جمعه طبس از سال ۱۳۶۸ بوده است که تا اکنون نیز این مسئولیت ادامه داشته است .
از مصادیق باقیات الصالحات ایشان می توان موارد ذیل را نام برد:
تأسیس حوزه علمیه حضرت حجت علیه السلام. مشهد مقدس – ۱۳۵۱
احیاء و مدیریت حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) – طبس
تاسیس و مدیریت حوزه علمیه خواهران – طبس
تاسیس صندوق های قرض الحسنه ، موسسات خیریه ، خانه سالمندان ، مساجد و حسینیه ها از دیگر فعالیت های ایشان می باشد .
کتاب آیت اللّه امینیان مدرس در فصلِ زُهّاد و مقدّسین طبسِ قدیم ، نیز به پدر بزرگ مرحوم آقای مهاجریان اشاره نموده و می گوید :
مرحوم کربلائی میرزا عبدالله موسویان مقدم (مهاجریان) که ساکن حصار شهر بوده و از نظر زهد و تقوا جزء اوتاد بوده اند به حدی که مردم به ایشان تبرک می جسته اند. مشارٌالیه مقداری تحصیلات حوزوی داشته اند و در مدرسه دو منار برای طلاب نصیحت های اخلاقی و معنوی می نموده اند. منزل ایشان در مقابل مسجد جامع قرار داشته است و تمامی نمازهایشان را در مسجد مذکور بجا می آورده اند و همیشه ساعتی قبل از اذان صبح، ظهرو مغرب در مسجد جامع برای پیشواز از نماز حضور می یافته اند تا آنجا که به استعاره ایشان را “کبوتر مسجد” می خوانده اند. حضرت آیت الله حاج آقا سید ابوالحسن اصفهانی، مرجع تقلید شیعیان در نامه ای که برای مردم طبس نوشته بوده اند، این بزرگوار را جزء نیکان و ارزشمندان دانسته و مردم طبس را به مواظبت و عنایت نسبت به ایشان سفارش نموده اند.کربلائی میرزا عبدالله پدرمرحوم حجت الاسلام کربلائی آقا سید مهدی مهاجریان و جد پدری حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا سید ابراهیم مهاجریان امام جمعه محترم طبس بوده اند.

پایگاه همبستگی طبسی های مقیم مشهد
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن