سید عباس رحیمی رئیس شعبه عشق آباد : کارکارگران ادای دین

سید عباس رحیمی رئیس شعبه عشق آباد :

کارکارگران ادای دین به شهیدان و محرومان و مستضعفان است

روز جهانی کارگر دارای ماهیتی متفاوت با سایر مناسبت­های ملی و بین المللی بوده و سوای از رنگ و نژاد و خط در تمام دنیا ماهیتی یکسان دارد. ماهیتی که ریشه در تاریخ مبارزات طبقاتی کارگران جهان دارد . مبارزاتی که هدفش بهبود شرایط زندگی آنان، کسب حقوق برابر با سایر گروه ها، طبقات اجتماعی و مهمتر از همه مقابله با استثمار روز افزون نوع بشر در چارچوب نظام سرمایه داری بوده است .                             

هرچند کنگره پاریس روز اول ماه مه را به دلیل عملکرد قابل توجه کارگران آمریکایی در سال ١٨٨۶ به عنوان روز جهانی کار انتخاب کرد و کارفرمایان به دلیل جلوگیری از خطر شکل گیری اعتصابات جرات نمی­کنند کارگران را به دلیل عدم حضور در سر کار در این روز جریمه کنند و عملا این روز برای کارگران تعطیل عمومی اعلام شد. اما هدف اصلی آنان گوشزد نمودن خواسته های خود به روسای شان یعنی ٨ ساعت کار ، ٨ ساعت استراحت و ٨ساعت تفریح است .                                                                                               

اسلام به عنوان مکتب نجات بخش و تعالی بخش انسان ها از هر قشر، از هر ملت ، از هر نژاد و وابسته به هر بخشی از بخش های جهان، قشر کارگر را دارای ارزش و احترام می داند به طوری که پیامبر بزرگوار اسلام در برابر چشم همگان خم شدند و بر دستان پینه بسته کارگر بوسه زدند و فرمودند« این دستی است که آتش جهنم با آن تماس پیدا نمی کند»ما مفتخریم که رهبران دینی ما همچون حضرت علی (ع) در شمار کارگران بودند، آباد کردند ، تولید کردند ، و با سازندگی خود خود را به خدا نزدیک نمودند.                                                

ساعات کار کارگران در کارگاهها  اگر با هدف و انگیزه تامین معاش خود و خانواده و بالا بردن سطح زندگی آنان باشد آن کار مقدس و این لحظات، لحظات عبادت و ساعات ادای دین به شهیدان و محرومان و مستضعفان است . سلاح کارگر کاراست که این سلاح در روز گاری که دشمن با به راه انداختن جنگ اقتصادی و فشار بر مردم هدفی جز ضربه زدن به نظام و کشور و انقلاب ندارد باید این سلاح در تدوام انقلاب و گسستن زنجیر وابستگی و در نهایت استقلال اقتصادی کشور در سالی که مزین به سال رونق تولید است به کار گرفته شود. 

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن