یادداشت ✍️به قلم: دکتر مهران وثوقی (متخصص چشم) ریاست محترم جمهوری اسلامی

یادداشت

✍️به قلم: دکتر مهران وثوقی (متخصص چشم)

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر روحانی

سلام علیکم
سخنان حضرتعالی در مراسم رای اعتماد به وزیر محترم بهداشت که در جهت تخریب وجهه ی پزشکان میهن عزیزمان ایراد شد موجی از بهت و ناباوری را درمیان این قشر فرهیخته ایجاد کرد و اینجانب به عنوان عضوی از جامعه ی پزشکی به مطالب گفته شده در این سخنرانی انتقاد جدی دارم.

به نظر بنده هیچ مسئول دلسوزی نباید بین اقشار مختلف جامعه تفرقه افکنی نماید و بذر کینه از گروهی را در دل گروه دیگر جامعه بکارد. شما با سخنان توهین آمیز خود به پزشکان در حضور نمایندگان ملت سعی در بدبین کردن مردم به یکی از پاک ترین اقشار جامعه یعنی جامعه ی پزشکی کردید.

سوال اینجاست که مگر این قشر شریف چه گناهی مرتکب شده که بدون اینکه لزومی داشته باشد باید در مقابل نمایندگان مردم مورد اهانت قرارگیرد؟ پزشکان اکثرا همان جوانان پرتلاش و سر به راهی بوده اند که در ایام جوانی که بهترین دوران عمر است تفریحشان درس خواندن و شب بیداری بر بالین بیمار و کار طاقت فرسا بوده و در حالی که هم سن های آنان سال ها زودتر از آنان وارد زندگی مستقل شده اند این جماعت مشغول ادامه ی تحصیل و گذراندن دوران طرح مناطق محروم بوده اند. و پس از آن نیز در اقصی نقاط کشور مشغول خدمت رسانی به مردم بوده اند و چه بسا کارهایی که مد نظر شماست با شدت بیشتری نیز برای بیمارانشان انجام داده اند.

بسیاری از همکاران ما در جبهه های جنگ حضور فعال داشته و دوشادوش رزمندگان عزیزمان جنگیده اند یا به امر درمان مجروحان پرداخته اند و بسیاری از پزشکان نیز به درجه ی جانبازی یا شهادت رسیده اند.

اما این سوال مطرح است که وقتی در مراکز درمانی تقسیم کار انجام شده و هرکس به کار خود می پردازد آیا پزشکان باید به جرم دستشویی نبردن بیمارانشان توسط رئیس قوه ی مجریه مورد تخطئه قرار گیرند؟ ای کاش رگ غیرتتان با مشاهده ی فساد در اطرافیانتان به جوش می آمد و قدری نیز با همان حرارت و جدیت با فساد مبارزه می کردید.

بی شک مردم فهیم ایران از اینکه پزشکان بیماران آنها را به دستشویی نمی برند شکایت ندارند ولی از فساد در وزارتخانه ها و رانت ها و به باد دادن ثروت ملی و ایجاد فقر و گرانی کمرشکن بسیار شاکی هستند. مردم از اینکه می بینند فرزندان مسئولین کشور در همان کشورهایی به خوشگذرانی مشغولند که چهل سال است فریاد دشمنی با آنان سرداده ایم که باعث ایجاد وضع معیشتی اسفبار کنونی شده بسیار عصبانی هستند.

جناب آقای روحانی
شما که طبق فرموده‌ی خودتان زیاد به خارج از کشور سفر کرده اید ای کاش از مقام و منزلت پزشک در آن کشورها و احترامی که مردم و مسئولان برای آنان قائلند نیز پرس و جو می کردید.
ای کاش می پرسیدید در آن کشورها اگر حق الزحمه ی پزشک تا ۱۸ ماه پرداخته نشود پزشکان و مطبوعات و رسانه ها چه واکنشی نشان خواهند داد؟
ای کاش می پرسیدید که در آن کشورها مجازات توهین به کادر درمانی چگونه است؟
همچنین آیا از میزان پرداختی به پزشک در آن کشورها اطلاع دارید؟

انتظار این است که اگر بابت صبر و تحمل و نجابت پزشکان میهن عزیزمان از آن ها قدر دانی نمی کنید لااقل با بیان سخنان غیرمسئولانه نمک بر زخم آنان نپاشید که گفته اند:
«من لم یشکر المخلوق لم یشکر الخالق»
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن