‍ ‍ عودت ۲۳۰۵ اصله نهال فاقد گواهی سلامت به گزارش

‍ ‍ عودت ۲۳۰۵ اصله نهال فاقد گواهی سلامت

به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس در فصل نهال کاری، از توزیع و فروش تعداد ۲۳۰۵ اصله نهال فاقد گواهی بهداشت سلامت جلوگیری و به استان های مبدأ عودت داده شد.
آقای مهندس بخشایی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس تأمین امنیت غذایی مردم به عنوان مهم ترین رسالت وزارت جهاد کشاورزی نام برد و گفت: ورود نهال های آلوده، باعث ضربه دیدن بخش کشاورزی می شود
وی افزود:شبکه مراقبت و کنترل نهال این معاونت در طی فصل درخت کاری(بهمن ماه ۹۷لغایت فروردین ماه ۹۸) در بازدیدهای دوره ای از مراکز فروش نهال و نهال های وارده توسط دوره گردها، پس از رویت نهال های فاقد گواهی بهداشتی از استانهای آلوده به آفات و بیماریهای قرنطینه ای، با هماهنگی مقام محترم قضایی و سایر مسئولین مرتبط و تنظیم صورتجلسه اقدام به عودت ۱۵۰۵ اصله نهال مرکبات و ۸۰۰ اصله نهال هسته دار وسردسیری فاقد گواهی بهداشتی سلامت نهال، به استانهای مبدأ نمودند.
وی ابرازداشت: به منظور جلوگیری از ورود و شیوع آفات و بیماریهای قرنطینه ای و آفات جدید درمنطقه، و همچنین سلامت اشجار شهرستان به ویژه مرکبات، خرما ودرختان هسته دار، کارشناسان شبکه مراقبت این معاونت با نظارت مستقیم بر عاملین فروش نهال و بازدیدهای مستمر از نهال های وارده به شهرستان جهت کنترل گواهی بهداشتی و شناسه رقم نهال ها ، مانع از ورود نهال فاقد مجوز شدند.
آقای مهندس بخشایی اظهار داشت: همکاری و هوشیاری کشاورزان سختکوش مهمترین عامل برای جلوگیری از بروز آفات در باغها است. و عنوان کرد هرساله شاهد عرضه غیرمجاز انواع نهال های آلوده توسط افراد فرصت طلب و سودجو در گوشه وکنار شهرستان هستیم.
وی با تاکید بر لزوم خرید نهال شناسنامه دار که دارای شناسه و لیبل هستند از بهره برداران خواست دقت لازم در زمان خریداری نهال داشته باشند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان در این زمینه را مکاتبه و هماهنگی لازم با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و اخذ دستور دادستانی درخصوص توقیف نهال های فاقد مجوز و فرماندهی انتظامی شهرستان و پلیس راه ها در خصوص جلوگیری از ورود نهال های فاقد گواهی بهداشت بیان کرد و گفت : به منظور ترویج و اطلاع رسانی از طریق دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها جهت تبیین موضوع و حساسیت آن با معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان، بخشداری ها و شهرداری های شهرستان در این خصوص مکاتبه انجام شد.
معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس ضمن تقدیر از کلیه مسئولین دستگاههایی که با جهاد کشاورزی همکاری داشته اند یادآور شدکارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان آماده دریافت شکایات و گزارشات و ارائه هر گونه مشاوره و راهنمایی در این زمینه به باغداران و مردم شهرستان طبس می باشند.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن