پاسخ روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس: با توجه

پاسخ روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس: با توجه به مباحث مختلفی که گاهاً در خصوص وضعیت مالکیت و مدیریت این شرکت در فضاهای رسانه ای مطرح می شود، توضیحات زیر جهت اطلاع عموم شهروندان محترم ارائه می گردد.

فرایند اکتشاف ذخایر زغالی طبس از سال ۱۳۵۵ تحت عنوان “واحد اکتشافی طبس” توسط ذوب آهن اصفهان آغاز گردید. با تکمیل بخشی از اطلاعات اکتشافی، واحد مذکور در سال ۱۳۶۹ به “مجتمع اکتشافی معدنی طبس” تغییر نام یافت و با هدف تداوم عملیات اکتشاف، انجام مطالعات فنی و اقتصادی و طراحی معدنی، ادامه کار ناحیه زغالی طبس را عهده دار گردید.
با اتمام فاز مطالعات فنی و اقتصادی و طراحی مقدماتی و با سرمایه گذاری دولت، مجتمع مذکور در سال ۱۳۷۷ به “طرح تجهیز معادن زغال سنگ طبس” تغییر نام یافت و مأموریت طراحی، ساخت و تجهیز معادن زغال سنگ یک و مرکزی منطقه پروده یک طبس با هدف تولید ۱.۵ میلیون تن زغال سنگ خام و ۷۵۰هزارتن کنسانتره زغال سنگ کک شو را عهده دار شد. کارفرمای این طرح شرکت ملی فولاد ایران و پیمانکار طرح کنسرسیوم ایریتک-ایراسکو بود.
با اتمام فاز تجهیز در سال ۱۳۸۶، طرح دولتی مذکور به “واحد زغال سنگ طبس” تغییر نام یافت تا فاز بهره برداری معدن را آغاز کند. برای پیشبرد هرچه سریعتر عملیات بهره برداری، کار ثبت شرکت به سرعت پیگیری و نهایتاً “شرکت زغال سنگ پروده طبس” ثبت و مسئولیت بهره برداری معدن را به عنوان کارفرمای دولتی بر عهده گرفت و به عنوان پیشگام معدنکاری مکانیزه و بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ کشور، عملیات بهره برداری از معدن و استخراج ذخایر زغالی معادن مرکزی و شماره یک منطقه پروده را از سال ۱۳۸۷ آغاز نمود.
در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بابت رد دیون دولت، ۱۰۰% سهام این شرکت در سال ۱۳۹۳ از طریق سازمان خصوصی سازی واگذار گردید که ۹۵% سهام به مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد و ۵% باقیمانده به کارکنان شرکت منتقل شد و البته بدون تغییر در ساختار اجرایی و عملیاتی خود و البته با رشد چشمگیر راندمان، به فعالیت ادامه داد.

جهت پرداخت بدهی، مؤسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد میزان ۶۸.۲% از سهام خود در این شرکت را از اواخر سال ۱۳۹۷ به شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین واگذار نمود که با این واگذاری، “شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین” به عنوان صاحب سهم اصلی شرکت زغال سنگ پروده طبس شناخته می شود و در شرایط فعلی هیچگونه تغییر دیگری در ساختار مدیریتی و مالکیتی شرکت صورت نپذیرفته است.
شایان ذکر است که شرکت سرمایه گذاری صدرتأمین به عنوان یک هلدینگ بزرگ، زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) است و همزمان، مالکیت بیش از ۵۰% سهام شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان را نیز عهده دار می باشد.

✍روابط عمومی شرکت زغال سنگ پروده طبس
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن