مراجعه به پزشک وتجویز دارو سکه را سیستم بدن از

مراجعه به پزشک وتجویز دارو سکه را سیستم بدن از طریق روده ها دفع می کند پس چطور نصف یک عدد نخود یا لوبیا در گلوی فردی مانده است،در حالیکه سکه فلزی که چند برابر آن حجم دارد از گلو پایین رفته است و یا به فرض اینکه پایین نرفته است با عمل اندوسکوپی برداشته می شود.
 
بندی یک تر دستی بیش نیست
وی در پاسخ به این سؤال که چرا برخی پس از مراجعه به بندی می گویند حالشان بهبود یافته است؟ گفت: بندی یک تر دستی بیش نیست، اما چرا برخی با مراجعه به آنها در حالشان بهبودی احساس می کنند دلایل متعددی دارد از جمله اینکه دوره مریضی بیمار معمولا چند روزاست که بعد از سپری کردن آن خود بخود بهبود می یابد و اصلا ربطی به بندی ندارد و یا برخی  بیماران به خود تلقین میکنند که گلویش بند بوده است. اینها همه به پذیرش این باور غلط توسط این افراد کمک میکند.
 وی عنوان کرد:یکی دیگر از معضلات افراد به اصطلاح بندی مشکلات بهداشتی است که برای مراجعه کنندگانشان بوجود می آورند،  مثلا جسمی که می گویند از گلوی یک بچه بیرون آورده اند مواد مانده و فاسد شده ایست که در دهان فرد می گذارند و این آلودگی را برای آنها ایجاد می کند.
دکتر مسعود خطیبی گفت: روی سخن من  به آن دسته از افرادی است که به بندی مراجعه می کنند،در حالیکه وقتی یک قطره آب وارد نای می شود شما به شدت سرفه می کنید و برای لحظاتی حتی حالت خفگی به شما دست می دهد، چگونه یک استخوان به گفته خودشان چند روز و بعضی اوقات یک ماه  در گلویتان جا خوش کرده و تنها به تشخیص بندی کمی بی حال هستید و غذا نمی خورید آیا این مسئله ممکن است؟و جالب اینکه حالاتی مانند اسهال ، استفراغ و… که به عنوان نشانه بند بودن ذکر می کنند هیچ ربطی به گیر کردن جسمی در گلوی انسان ندارد. .
وی اظهار کرد: با فرهنگ سازی،اطلاع رسانی و آموزش میتوان به بر چیده شدن این باورهای غلط که در بین برخی افراد هست کمک کرد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن