‍ عاملین شکار غیر مجاز یک رأس کل وحشی

‍ عاملین شکار غیر مجاز یک رأس کل وحشی توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس دستگیر شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در زیستگاههای مناطق آزاد بخش دستگردان طبس متوجه حضور چهار نفر شکارچی غیرمجاز در منطقه شدند.
حاتمی گفت: محیطبانان با همکاری مأمورین محترم انتظامی عشق آباد موفق به دستگیری این متهمین شدند.
وی افزود: از این متهمین لاشه یک رأس کل وحشی، دو قبضه سلاح شکاری ساچمهزنی کالیبر ۱۲ و تعدادی فشنگ ساچمه‌زنی، ۴ دستگاه دوربین چشمی و یک عدد چاقو کشف و ضبط گردید و متهمین جهت رسیدگی جرم به مقامات محترم قضایی معرفی شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس یاد آور شد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمین می‌بایست این مبلغ را به حساب دولت واریز نمایند.
حاتمی تصریح کرد: متهمین علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۱ قانون شکار و صید به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا بر اساس تصویب نامه جدید هیأت وزیران به جزای نقدی از بیست و دو میلیون و پانصد هزار ریال تا چهل و پنج میلیون ریال محکوم خواهند شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس از همکاری جناب سرهنگ علیپور فرمانده محترم انتظامی شهرستان طبس و فرمانده و مأمورین محترم پاسگاه انتظامی عشق آباد تقدیر و تشکر کرد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن