برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲۰۰ نقطه خراسان

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲۰۰ نقطه خراسان جنوبی/ دوخت ۸ هزار دست لباس برای شیرخوارگان حسینی

به گزارش خبرنگار خاورستان، علیرضا گرجی دبیر مجمع جهانی همایش شیرخوارگاه حسینی خراسان جنوبی ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، اظهار کرد: همایش شیرخوارگان حسینی امسال در اولین جمعه ماه محرم ( روز ششم محرم) به طور همزمان در سطح جهان برگزار می شود.

 

وی افزود: امسال مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی در بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نقطه جهان و ۴۵ کشور جهان به صورت همزمان، همسو و با برنامه‌های مشخص برگزار می‌شود.

 

دبیر مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در  بیش از ۲۰۰ نقطه و ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

 

وی افزود: برای اینکه این همایش به صورت یک شکل برگزار شود، در سراسر کشور دوخت لباس به صورت خود جوش انجام می‌گیرد و در خراسان‌جنوبی نیز کارگاه دوخت لباس راه اندازی و تعداد ۸ هزار دست لباس تهیه و در روز جمعه در اختیار شیرخوارگان قرار می گیرد.

 

دبیر مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی گفت: افراد خیری که می‌خواهند در دوخت لباس مشارکت داشته باشند می‌توانند مبلغ ۳ هزار تومان برای هر دست لباس را در اختیار نماینده مجمع شیرخوارگاه حسینی و یا به شماره حساب ۶۰۳۷۷۰۷۰۰۰۱۲۶۹۶۵ بانک کشاورزی شعبه آزادگان واریز کنند تا به نیابت از آنها لباس تهیه و در اختیار شیرخوارگان قرار گیرد.

 

گرجی با اشاره به این‌که استقبال مردم از این مراسم زیاد است، تصریح کرد: این مراسم در سه نقطه حسینیه جماران، امام زادگان باقریه و سالن شهیدین قاسمی در بیرجند برگزار می‌شود.

 

وی افزود: در سه میدان آزادی، امام خمینی (ره) و ابوذر وسایل نقلیه برای ایاب و ذهاب عزاداران جهت حضور در حسینیه جماران آماده خواهند بود.

 

دبیر مجمع جهانی همایش شیرخوارگان حسینی در خراسان جنوبی با اشاره به این‌که مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی بزرگترین نهاد مردمی در جهان است، گفت: ایجاد هماهنگی به منظور جریان‌سازی شناخت عاشورا در جهان، نشان دادن ارادت مردم به خاندان ائمه معصومه (س)، بیعت مادران با مصائب کربلا و تربیت سرباز برای ظهور امام زمان (عج)، بیان اهداف ابا عبدالله الحسین (ع)، بصیرت افزایی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر از جمله اهداف برگزاری این مراسم است. 

 

گرجی با اشاره به این‌که درب حسینیه جماران از ساعات اولیه صبح به روی عزاداران باز است، خاطرنشان کرد: این مراسم به صورت رسمی از ساعت ۹ صبح با مداحی و مرثیه خوانی در رسای حضرت علی اصغر (ع) آغاز و با گهواره گردانی ادامه خواهد داشت و در ساعت ۱۰ صبح به صورت همزمان با سایر نقاط کشور مراسم نذرنامه‌خوانی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این‌که سال گذشته بیش از ۴۵ هزار نفر در مراسم شیرخوارگان حسینی خراسان‌جنوبی شرکت کردند، افزود: از این تعداد ۲۰ هزار  نفر در مرکز استان و ۲۵ هزار نفر در سایر شهرستان‌ها شرکت کرده بودند و پیش بینی می‌شود امسال ۱۰ درصد افراد واجد شرایط در این مراسم شرکت کنند.

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن