مدیرکل حوزه و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی: نمایندگی وزارت خارجه

مدیرکل حوزه و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی:
نمایندگی وزارت خارجه می تواند به رشد و تعالی استان، کمک کند

مدیرکل حوزه و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: نمایندگی وزارت خارجه می تواند به رشد و تعالی استان خراسان جنوبی، کمک کند.
به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ مهدی مرادی با تأکید بر این مطلب در جریان دیدار نماینده وزارت خارجه در استان، خاطرنشان کرد: با عنایت به مرزی بودن استان، حضور و استمرار فعالیت نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی برای ما مهم است.
وی با اشاره به نگاه ویژه استاندار به موضوع توسعه خراسان جنوبی، تصریح کرد: از ظرفیت نمایندگی وزارت خارجه در توسعه روابط بین المللی استان باید حداکثر استفاده را ببریم.
به گفته وی؛ پیگیری های جدی استاندار برای استقرار نماینده وزارت خارجه در استان، صرفاً به جهت اهمیت فعالیت های مؤثر این مجموعه در راستای توسعه بود که خوشبختانه نتیجه داد.
مدیرکل روابط عمومی، ۳۳۱ کیلومتر مربع مرز مشترک را یک فرصت مغتنم برای مراودات بین المللی عنوان کرد و اظهار داشت: از ظرفیت های بکر و منحصر بفرد خراسان جنوبی در حوزه های معدن، گردشگری، کشاورزی و آی تی می توان برای رونق مرز استفاده کرد.
مرادی به فعالیت قابل توجه مرز ماهیرود در شهرستان سربیشه اشاره کرد و ادامه داد: اینکه  هنوز نتوانسته ایم از زیرساخت های مهیا شده در بازارچه های مرزی شهرستان های زیرکوه، درمیان و نهبندان استفاده مطلوبی داشته باشیم صرفاً به جهت بی ثباتی کشور افغانستان است.
وی از حضور مؤثر دکتر کاظمی قمی نماینده رئیس جمهور در افغانستان گفت و اظهار داشت: حضور ایشان و اقداماتی که دولت در دستور کار قرار داده، می تواند به توسعه مراودات خراسان جنوبی و کشور با افغانستان بینجامد.
به گفته وی؛ نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی می تواند از فرصت حضور دکتر کاظمی قمی استفاده مطلوبی ببرد.
مدیرکل حوزه استاندار به جایگاه نهم استان در جذب سرمایه گذاران خارجی اشاره کرد و گفت: در کل دولت های قبل ۱۳ سرمایه گذاری خارجی در استان داشته ایم، در حالی که تنها در دو سال فعالیت دولت سیزدهم، ۱۳ سرمایه گذار خارجی در استان فعال شده اند.
مرادی، حضور سرمایه گذاران خارجی را ارزآور عنوان کرد و متذکر شد: نمایندگی وزارت خارجه می تواند در جذب سرمایه گذاران خارجی نقش مؤثری ایفا نماید.
رئیس دفتر نمایندگی وزارت خارجه در خراسان جنوبی هم در این دیدار به تشریح اقدامات صورت گرفته پرداخت و از اهداف و برنامه هایی گفت که در راستای توسعه استان در دستور کار دارد.
ابراهیمی، ظرفیت های خراسان جنوبی را بسیار ارزشمند برشمرد و تصریح کرد: به منظور معرفی این ظرفیت ها، اقداماتی در دستور کار است که به محض نتیجه دادن اطلاع رسانی خواهد شد.
وی با اشاره به تعدد و تنوع صنایع دستی استان، اظهار داشت: از جمله کارهایی که به طور جدی دنبال می شود، تهیه بسته هایی حاوی صنایع دستی مناطق مختلف استان به منظور معرفی این توانمندی هاست.
به گفته وی؛ این بسته ها قرار است به عنوان سفیران معرفی ظرفیت های خراسان جنوبی در اختیار سفرای ایران در مناطق مختلف قرار گیرد.
شایان ذکر است: مدیران کل حراست و امور بانوان و خانواده استانداری و مشاور استاندار در امور ایثارگران هم در این دیدار حضور داشتند.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن