محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، رهاورد سفر روز گذشته به

محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، رهاورد سفر روز گذشته به تهران و دیدار با وزرا و مسئولین کشوری را تشریح کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، محمدصادق معتمدیان طی گفت و گوی اختصاصی با ایرنا، به تشریح نتایج پی گیری های صورت گرفته پرداخت که اهم این گفت و گو در ادامه می آید.
۲۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در راستای قول رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برای قطعه ۱۶ راه‌آهن خراسان جنوبی تخصیص یافت.
پس از شروع عملیات اجرایی قطعه ۱۶ راه‌آهن در مسیر خراسان جنوبی قول مساعد رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز محقق شد که تخصیص چنین رقمی در نوع خود بی‌نظیر بوده است.
پیش از این، مبلغ اعتبار پروژه یاد شده چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بود که ۲۰ میلیارد تومان نیز به آن اضافه شد و در کوتاه‌ترین زمان بعد از کلنگ‌زنی به وزارت راه و شهرسازی از سوی سازمان مدیریت و بودجه کشور ابلاغ شد.
تصویب مصوبه احداث ۲۷۱ کیلومتر پروژه ریلی بیرجند و اتصال آن به راه آهن بافق – مشهد یکی از کارهای بزرگی بود که اخیرا انجام گرفته و وزارت راه و شهرسازی نیز در حمایت از آن نقش داشته است.
شرکت ویسا که مجری قطعه ۳۲ کیلومتری راه آهن است به کنسرسیومی شرکت ریلی خراسان جنوبی پیوست که در مجموع ۶ شرکت مسئولیت اجرای پروژه ۲۷۱ کیلومتری را به عهده دارند و قرار است ۹۰ درصد اعتبارات از طریق این کنسرسیوم تامین شود.
همه مسئولان کشور توجه خاصی به خراسان جنوبی دارند و تلاش می‌کنند تا بتوانند به توسعه استان کمک کنند که یکی از بخش‌های توسعه خراسان جنوبی ایجاد راه آهن در کریدور شرق است.
برای جاده‌های استان نیز وزیر راه و شهرسازی دستور اختصاص ۵۰ میلیارد تومان را از بانک مسکن به پروژه دوبانده شدن محور بیرجند- قاین داد که برای تامین آن مقرر شد از ظرفیت ماده ۵۶ قانون توسعه ششم استفاده شود تا بدهی‌های پیمانکار پرداخت و پروژه نیز با سرعت بیشتر پیش برود.
اعتبار دولتی پروژه جاده بیرجند به قاین ۱۰۰ درصد به وزارت راه و شهرسازی تخصیص داده شد و برای محور نهبندان به بیرجند و سربیشه به درح نیز اعتبارات ابلاغ شده است.
در خصوص جاده ماهیرود به فراه نیز از طریق منابع مالی خاص پیگیری‌هایی انجام گرفت تا اینکه ۲ میلیون یورو اعتبار تخصیص و به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شد که قطعه ۳۰ کیلومتری از طرف ماهیرود به فراه در حال انجام است.
به دنبال این هستیم که بیس پروازی شب را در فرودگاه بیرجند ایجاد کنیم تا آخرین پرواز شب و اولین پرواز صبح از بیرجند انجام گیرد، زیرا با این اقدام مسافران پرواز پایتخت می‌توانند در مدت یک روز به برنامه‌های کاری خود برسند.
با دستور وزیر راه و شهرسازی، شرکت ایران ایر تور نیز مکلف به دایر کردن پرواز در استان خراسان جنوبی شده است؛ روز گذشته با مدیرعامل این ایرلاین ملاقاتی انجام دادیم که قرار است به عنوان ایرلاین چهارم، پروازهای مورد نیاز استان را پوشش دهد.
با توجه به جلسات متعدد با مدیرعامل هما و ایران ایر، برنامه جدید پروازی به استان ابلاغ شده که از پنجم آبان یک پرواز به مشهد در روز یکشنبه اضافه شد و یک پرواز هم برای تهران به صورت کانکشنی در روز چهارشنبه اضافه خواهد شد.
برای توسعه شرق کشور نیازمند ارتباط با استان های همجوار هستیم که پروازهای کانکشنی به منظور برقراری مسیرهای پروازی زاهدان- بیرجند – مشهد، کرمان- بیرجند- مشهد و یزد- بیرجند – مشهد در قالب مذاکراتی با استانداران سه استان همجوار و ایرلاین های مختلف مطرح و قول هایی نیز داده شده است.
به دنبال برنامه‌ریزی برای سفر وزیر ارتباطات به استان هستیم که علاوه بر چندین افتتاح و کلنگ‌زنی، برنامه دوساله وزارت ارتباطات برای ارتقای شاخص‌های توسعه خراسان جنوبی در این سفر مشخص خواهد شد.
سفر وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به خراسان جنوبی نیز به زودی انجام می‌گیرد که دستاوردهای خوبی برای استان خواهد داشت.

⭕️⭕️ با تشکر از تلاش های مجدانه و خستگی ناپذیر استاندار امیدواریم دو بانده شدن #جاده‌مرگ‌استان یعنی مسیر طبس – یزد که بیشترین آمار تلفات جاده های استان را داراست؛ با جدیت پیگیری نمایند تا هرچه سریعتر بعد از سالها به سرانجام برسد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن