‍ در بازدید از مناطق عشایری دستگردان مطرح شد: کمک ۷۷۰

‍ در بازدید از مناطق عشایری دستگردان مطرح شد:

کمک ۷۷۰ میلیونی خیرین به دانش آموزان عشایری

✅مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: خیرین نیکوکار از ابتدای سال تحصیلی جاری تا کنون بیش از ۷۷۰میلیون تومان به دانش آموزان عشایری استان کمک کردند.

به گزارش رجب زاده خبرنگار عشق اباد محمد علی واقعی در بادید از از مناطق عشایری منطقه  دستگردان شهرستان طبس، اظهار کرد: این کمک ها شامل  پک های لوازم التحریر؛ لوازم بهداشتی ؛کفش و پوشاک می باشد و تا کنون بین بیش از ۹۰ درصد دانش اموزان عشایر از مزایای آن برخوردار شده اند.
وی، با بیان این این که در این  سفر،۳۴۰ پک لوازم التحریر، ۴۰ جفت کفش ؛  ۲۰۰ دست پوشاک و لوازم ورزشی و بهداشتی بین دانش آموزان عشایری دستگردان توزیع شد، تصریح کرد: از محل کمک های خیرین ۶۷۱ دانش اموز عشایر ازمیان وعده غذایی در طول سال تحصیلی برخوردار می شوند.
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به حذف مدارس خشت و گلی افزود: حذف مدارس و کلاس های کانسکی نیز، با پیگیری های استاندار محترم و اداره کل نوسازی، از  یکی دو ماه دیگر  با انعقاد تفاهم نامه همکاری با بنیاد برکت آغاز شده و تا پایان سال تحصیلی جاری تمام کانسکی برچیده می شود.
واقعی از احداث ۳ مدرسه در مناطق عشایری بخش دستگردان روستا های زبر کوه  ی؛سنجدو؛ و چاه موتور الله یار، در آینده نزدیک و در راستای حذف مدارس کانکسی خبر داد و افزود: از مدارسی که علمک گاز تا درب مدرسه رفته باشد، بخاری ها نفتی جمع اوری شده و به سیستم گرمایش مرکزی تجهیز می شوند و به همین منظور استاندارد سازی  ۱۵ مدرسه در عشق اباد  با سیستم  گرمایشی شوفاژ یا اسپلیت در حال انجام بوده و بزودی به اتمام می رسد لذا هیچگونه نگرانی برای گرمایش مدارس وجود ندارد
گقتنی است واقعی در این سفر از مدارس عشایری کوه یخاب بازدیدکرد و از نزدیک مشکلات دانش اموزان و همکاران فرهنگی مورد بررسی قرار داد.
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن