۱۶۷ کیلومتر ازمحورهای طبس بزرگراه می شود ✅ مقصد اول

۱۶۷ کیلومتر ازمحورهای طبس بزرگراه می شود

✅ مقصد اول گردشگری خراسان جنوبی است و شاهراه اتصال به استان های دیگر از جمله خراسان رضوی محسوب می شود به همین دلیل شاهد رفت و آمد بسیار در محورهای مواصلاتی طبس هستیم اما ضعف های زیرساختی حکایت از آمار بالای حوادث جاده ای در شریان های جاده ای این شهرستان دارد.

ازحدود ۷۰۰ کیلومتر راه شریانی طبس در ۲۹۸ کیلومتر آن هیچ اقدامی برای ارتقا انجام نشده و ۱۵۸ کیلومتر دو بانده است، ارتقای ۱۶۷ کیلومتر هم در دست اجراست و برای ۶۳ کیلومتر نیز اسناد آن تهیه شد تا به مناقصه گذاشته شود.

با این اوصاف اهمیت تامین زیرساخت های حمل و نقل جاده ای طبس اگر از دیگر محورهای مواصلاتی استان بیشتر نباشد کمتر هم نیست و آن طور که رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان گفت: دوبانده سازی محورهای طبس از سال ۹۶ با تخصیص ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار آغاز شد طوری که از محل این منابع ۸۲ کیلومتر در حال ارتقا به بزرگراه است.

«سجادی» جزئیات ارتقای شریان های مواصلاتی شهرستان را این طور اعلام کرد که طول محور طبس- یزد در حوزه این شهرستان ۱۵۰ کیلومتر است که ۳۱ کیلومتر آن در دست اجراست، ۸ کیلومتر زیر بار ترافیک رفته و عملیات اجرایی در ۱۱۶ کیلومتر آغاز نشده است.

تهیه اسناد مناقصه برای ۱۷ کیلومتر 

 به گفته وی طول مسیر طبس- اصفهان در حوزه این شهرستان ۱۶۰ کیلومتر است که ۱۸ کیلومتر از دوبانده سازی به بهره برداری رسیده و ۱۷ کیلومتر در دست  احداث  و به همین میزان اسناد مناقصه آن در دست تهیه است و در ۱۰۸ کیلومتر هیچ گونه عملیات اجرایی انجام نشده است.او طول محور طبس به دیهوک را ۸۰ کیلومتر اعلام کرد که یک کیلومتر آن زیر بار ترافیک رفته است و دوبانده سازی برای ۵ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد و ۷۴ کیلومتر آن بدون هیچ گونه عملیات اجرایی است. دیگر این که طول مسیر طبس- بشرویه در حوزه این شهرستان ۸۶ کیلومتر است که ۲ کیلومتر باند دوم آن احداث و ۱۲ کیلومتر در مرحله تهیه نقشه های اجرایی قرار دارد.

پروژه های فعال دیهوک – راور 

 به گفته این مسئول، از پروژه های فعال احداث باند دوم در حوزه دیهوک – راور که ۲۰۵ کیلومتر آن در حوزه این شهرستان قرار دارد دو بانده سازی در ۸۵ کیلومتر دردست اجرا و ۱۰۳ کیلومتر این مسیر به بهره برداری رسیده است و برای مسیر باقی مانده اسناد مناقصه در دست تهیه است.البته طول محور دیهوک- بجستان در حوزه طبس ۴۳ کیلومتر است که ۲۶ کیلومتر زیر بار ترافیک است و ۱۷ کیلومتر آن در دست اجرا قرار دارد. وی گفت: برنامه ریزی برای تکمیل ۳ کیلومتر باند دوم طبس- دیهوک، کد دار کردن مسیر و تهیه اسناد مناقصه ۲۹ کیلومتر باند دوم با برآورد اعتبار حدود ۹۰ میلیارد تومان در دستور کار قرار دارد. طبس با ۲ هزار و ۸۶۹ کیلومتر راه، ۱۸ درصد مسیرهای ارتباطی خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است که هزار و ۱۲۸ کیلومتر آن اصلی و فرعی، هزار و ۷۴۱ کیلومتر راه روستایی و حدود ۷۰۰ کیلومتر راه شریانی است.

✍ اکبری – روزنامه خراسان جنوبی

فقط من موندم سهم اعتبارات عشق آباد کجا دیده شده
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن