به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است: چهاردهم اسفندماه

به گزارش ایسنا، متن این پیام به شرح زیر است:

چهاردهم اسفندماه گرامیداشت «سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره)» و هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

سالروز تاسیس این نهاد، پیام آور نیکوکاری و حفظ کرامت خانواده‌هاست. احیای سنّت حسنه انفاق و نیکوکاری، خاصه ترویج فرهنگ صدقه، خمس، زکات و… علاوه بر آن که انجام تکلیف شرعی و اجتماعی است، تأثیر بسزایی در راستای خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به طبقه محروم و نیازمندان جامعه داشته و پشتوانه‌ای مطمئن برای اجرای برنامه‌های کلان اقتصادی دولت در جهت فقر زدایی به شمار می‌رود.

متاسفانه استان خراسان جنوبی نیز علیرغم همه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌ها، در ردیف استان‌های کم درآمد کشور قرار داشته و نسبت به سایر استان‌ها کمتربرخوردار است؛ بر همین اساس، «محرومیت زدایی» به عنوان راهبرد اصلیِ استان، در اولویت کاریِ دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی قرار داده شده است.

در همین راستا، پروژه بزرگ «ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی» در استان که با استقبال خوب مردم مواجه شد، با حمایت دولت، کمیته امداد امام خمینی(ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجراست و دو هزار واحد نیز تحویل متقاضیان شده است که مجموعاً تا پایان سال، نیمی از این ده هزار واحد، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

همچنین مهرماه امسال در همایش ملی «روز روستا و عشایر» که با حضور معاون اول رییس جمهوری در خراسان جنوبی برگزار شد، تفاهم ‌نامه‌هایی به امضا رسید که کمیته امداد امام خمینی(ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و قرارگاه سازندگی بسیج، مسئولیت محرومیت‌زدایی سه شهرستان استان را با کمک دولت پذیرفتند.

در همین راستا، محرومیت‌زدایی بخش مرزی دُرُح با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) دنبال خواهد شد تا ان شاءالله با اجرای چنین طرح‌هایی، شاهد محرمیت زدایی از منطقه، ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

بدون تردید اگر اقدامات زیربنایی در استان صورت نگیرد، هر سال شاهد افزایش جمعیت زیرپوشش نهادهای حمایتی خواهیم بود و طبعاً زمانی توفیق حاصل می‌شود که شاهد روند نزولی افراد تحت پوشش باشیم.

اینجانب سالروز تأسیس کمیته امداد به فرمان امام خمینی(ره) که یکی از برکات بزرگ انقلاب اسلامی است را به همه تلاشگران خدوم این نهاد انقلابی، صمیمانه تبریک عرض نموده و آرزومندم هرچه زودتر شاهد برپایی «جشن محرومیت زدایی» در استان خراسان جنوبی باشیم؛ ان شاءالله.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن