‍ #مردی_برای_خدمت #مدیری_به_نفع_مردم #میان_خلق_برای_خدا صبح جمعه و مردم یا در خواب‌ نیمروزی پائیز

‍ #مردی_برای_خدمت
#مدیری_به_نفع_مردم
#میان_خلق_برای_خدا

صبح جمعه و مردم یا در خواب‌ نیمروزی پائیز و یا تفریحات ایام تعطیل در روستاهایی که آفتاب بر سرما غلبه کرده بود اما برخی مشغول خدمت

《ساعت حوالی ۹ صبح ۸ آذر ۹۸ خبری رسید که #آقای_استاندار_در_راه_است…》

شهرستان طبس بدون اعلام قبلی و برنامه‌های تشریفاتی میزبان نماینده عالی دولت می‌شد ولی این بار خبری از صف مسئولان در مراسم استقبال و دانش‌آموزان گل‌بدست نبود.

حالا معلوم شده بود که آقای معتمدیان برای مراسم بزرگداشت پرفسور حسین صدقی پدر علم هیدرولوژی ایران وارد طبس می‌شود اما نکته این بود که استاندار از ثانیه‌های هر سفرش به نفع مردم بهره می‌برد و همه را دنبال کار می‌دواند و مسئولان را تا مرز خستگی مفرط می‌کشاند که بتواند گرهی از کسی یا کاری باز کند.

از دیهوک شروع شد و نماینده عالی دولت به نمازجمعه رفت و بی‌واسطه با مردم گفتگو کرد؛ درددل‌هایشان را شنید و برخی را هم همانجا پیگیری کرد و برای بعضی هم درمان شد.

حالا که حاج محمدصادق معتمدیان ساعت حدود ۱۴ بدون اعلام قبلی و براساس تجربیات سفرهای گذشته‌ی نامحسوس و محسوس خود
در میان شهر طبس راه میرفت و اجازه ثبت عکس هم نمیداد؛ برخی در خواب ناز بعد از نهار بودند اما او چرخید تا آنچه برایش در قالب نامه و پیامک و خبر اداری و شخصی ارسال کرده بودند را به چشم خود در کوچه و بازار ببیند و مطمئن شود که کار مردم روی زمین نمانده است.

وقتی ساعت ۱۵:۳۰ وارد مراسم بزرگداشت دکتر حسین صدقی شد؛ مدعوین می‌گفتند چند دقیقه‌ای می‌ماند و می‌رود اما به قول خودش به احترام بزرگان و مفاخر تا انتهای محفل نشست و صحبت‌های سخنرانان را هم گوش داد و حتی در حاشیه همین برنامه هم برخی همشهریان بی‌واسطه مشکلات‌شان را به او گفتند و با روی خوش شنید و برای بعضی دست به تلفن شد و جویای علل معطلی کارشان شد و دستور داد که تسریع شود.

حالا وقت نماز مغرب و عشاء بود و جمعیت در صحن و سرای حضرت حسین بن موسی‌الکاظم (ع) ناگاه آقای محمدصادق معتمدیان را در صفوف نمازگزاران دیدند که با دو همراه همیشگی آقای وفادار مدیرکل روابط عمومی استانداری و آقای یوسفی مسئول دفتر استاندار اقامه نماز جماعت کرده و مشعوف بودند که عالی‌ترین مقام استان بدون تشریفات در بین ملت است که البته این اولین سفر اینچنینی اقای استاندار به طبس نبود.

و بازهم بعد از نماز و زیارت آن مضجع شریف؛ استاندار مانده بود و مردم و درددل‌هایشان و درخواست‌های ریز و درشتی که به راحتی با او درمیان می‌گذاشتند.

بعد از ساعتی حضور در حرم مطهر؛ پیشنهاد داد که چند طرح عمرانی نزدیک را ببیند اما قبلش به مناسبت روز معلولین به دیدار چند خانواده رفت که در منزل بیش از ۲ معلول داشتند و آنجاهم سنگ صبور شد و اگر توانست برای‌شان کاری کرد و آنها را دست‌خالی نگذاشت.

راه آهن شرق را دید و به جد دستوراتی داد که برآمده از نگاهی ریزبینانه بود و گفت که خطوط نزدیک به هزار کیلومتری ریلی را بیشتر به مردم استان و کشور بشناسانید تا بدانند که مقرون به صرفه‌تر و ایمن‌تر از حمل‌ونقل هوایی و جاده‌ای است.

بعد از آنکه موضوع معطل ماندن زیرگذر بلوار راه‌آهن به میدان حرم مطهر را بررسی کرد و از نزدیک دید؛ از اماکن ورزشی هم بازدید کرد و قول همکاری برای مجتمع ورزشی کارگران داد و در پروژه‌های عمرانی شهری هم حاضر شد و ضمن شنیدن مشکلات پیش‌روی عمران شهری در موضوعاتی دست به تلفن شد و همان‌جا ارتباط گرفت تا اگر بتواند منفعتی بخاطر مردم به شهرداری طبس برساند.

مرد خستگی‌ناپذیر استان خراسان جنوبی که این روزها از سوی اندک اشخاص چپ و راست و اصلاحاتی و اصولگرا و رسانه‌نماهای منفعت‌طلب بخاطر عدم تحقق اهداف سیاست‌زده؛ مورد حمله و انتقاد غیرمنصفانه قرار می‌گیرد؛ هنوز هم در چهره‌اش خستگی دیده نمی‌شد و بدون صرف شام و حوالی ساعت ۹ شب طبس را به مقصد بیرجند ترک کرد.

آقای محمدصادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی بقول خودش با رصد فضای مجازی و اخبار شهرستان و ارتباط با مردم متوجه گلایه‌های مردم طبس هم شده بود و قول داد بزودی در سفری به شهرستان طبس چگونگی اجرایی شدن مصوبات سفر قبلی را بررسی خواهد کرد و البته تاکید کرد که در موارد دغدغه همشهریان؛ به طور جدی پیگیر است اما ترجیح می‌دهد تا نتیجه نگرفته؛ رسانه‌ای نکند.

اینجا به مردی که خستگی را شرمنده می‌کند و در هر شهرستان، مسیرها و روستاها و اماکنی را می‌رود و مشکلاتی را می‌بیند که حتی مسئولان بومی آن منطقه هم از آنها بی‌خبر هستند و ندیده‌اند؛ فقط می‌توان گفت: در جوار آقای حسین بن موسی‌الکاظم (ع) برای سربلندی تفکر انقلابی تو دعا می‌کنیم و می‌خواهیم که خدا برای خدمت بی‌منت به خلق توان و عمر بابرکت شما را بیافزاید_ آمین

✍ شهروند خبرنگار

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن