⚠️اگر عاشورا تکرار شود…. ✅حضرت علامه مصباح یزدی«رحمه الله

⚠️اگر عاشورا تکرار شود….

✅حضرت علامه مصباح یزدی«رحمه الله علیه»:

این موقعیتی که ما داریم در این شرایط اجتماعی سیاسی ای که هستیم، موقعیت بسیار ممتازی است. ما اگر در روز عاشورا در کربلا بودیم آیا این موقعیت ممتازی بود یا نبود؟ آن کسانی که موفق بودند در آنجا به سیدالشهدا خدمت کردند و به شهادت رسیدند، این با هیچ امتیاز دیگری قابل معامله است؟! شیعیان تا روز قیامت می‌گویند یا لَیتَنِی کُنْتُ مَعَکُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً! همه آرزو می‌کنیم که ای‌کاش ما در روز عاشورا در کربلا بودیم و امام حسین را یاری می‌کردیم!

⁉️مگر همه کسانی که در کربلا بودند افتخار آفریدند؟! فقط چند نفر، حدود هفتاد نفر بودند که افتخار آفریدند. سی هزار و حتی تا صد و بیست هزار هم گفتند، همه جهنمی بودند! بودن در روز عاشورا، خود آن روز یا آن زمین، سعادت‌آفرین نبود بلکه به آن ارتباط روحی بود که کسی با صاحب آن روز برقرار می‌کرد.

این ارتباط امروز هم قابل برقرار کردن است. اگر امام حسین‌، مسلم را به کوفه فرستاد، مردم موظف بودند که با مسلم بیعت کنند، بیعت کردن با حضرت مسلم، با بیعت کردن با سید‌الشهدا فرقی داشت؟! مگر مسلم فرستاده سید‌الشهدا نبود؟! بیعت با او یعنی بیعت با امام حسین. غیر از این است؟!
حالا اگر امام حسین از هزار و چهارصد سال پیش‌تر برای امروز ما یک نماینده فرستاده باشد، بیعت با او با بیعت با امام حسین فرقی نمی‌کند چون ایشان هم نماینده اوست.

ما معتقدیم که در این عصر، ولی‌فقیه مثل حضرت مسلم است نسبت به سید‌الشهدا؛ بیعت با او مثل بیعت با سیدالشهداست، اطاعت از او مثل اطاعت از سیدالشهداست، کلُّ یومٍ عاشورا یعنی این. اگر در جبهه سیدالشهدا‌ باشید، اگر واقعاً اطاعت کنید شما امروز هم می‌توانید ثواب عاشورا را داشته باشید؛ اما متأسفانه ما در این جهت می‌لنگیم! در این‌که بگوییم جانم فدای رهبر، گفتنش خیلی آسان است، شعار هم می‌دهیم و خیلی هم مشکل نداریم اما در عمل چطور؟!
⁉️آیا هرچه ایشان می‌فرمایند انجام دهید ما انجام دادیم؟!
⁉️آیا آنجایی که فرمودند انجام ندهید و دخالت نکنید گوش کردیم؟!

✅ باید بدانیم ایشان نماینده امام است، ولی‌فقیه است، نایب الامام است، اطاعت از ایشان مثل اطاعت از امام زمان است.
ما امروز باید سعی کنیم خط رهبر را درست بشناسیم، الهام بگیریم، تفسیر به رأی نکنیم، نص کلامی که از او صادر می‌شود را تحریف نکنیم. اطاعت از ایشان مثل اطاعت از امام زمان بر ما واجب است. باید این را خوب بفهمیم و خوب برای دیگران تبیین کنیم.
متأسفانه در این زمینه هم خیلی‌ها ولو همان‌هایی که برای ولی‌فقیه یقه چاک می‌زنند در عمل ضعیف‌اند، به‌گونه‌ای که حکم ولی‌فقیه در جایی که مطابق دل‌خواهشان است بسیار خوب است، اما اگر خلاف دلخواهشان بود نه، اشتباه شده، معنی‌اش چیز دیگری است!
این‌گونه نباشیم.

#علامه_مصباح_یزدی
#امام_حسین
#محرم
ارادتمندهمه عزاداران حسینی
التماس دعای مخصوص دارم
ارسالی سیدمحمدمحمودی
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن