بسم الله الرحمن الرحیم نام بیانیه نهادن بر این محتوا، 

بسم الله الرحمن الرحیم
نام بیانیه نهادن بر این محتوا،  قدری گران بار است.. چرا که دلنوشته ای ست از مسافران کشتی پهلو گرفته ای در دامان جده ی سادات و همسایه ی امام غریبمان رضا (ع).
هنگامی که نقل تخریب نماد و تندیس پدرمان امام جمعه ی فقید طبس حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم مهاجریان مقدم (رحمه الله علیه) را شنیدیم ،  یاد ‌«عامر» افتادیم ؛ که چگونه بر سر جد بزرگوارمان رسول الله (ص) ، خاکستر می ریخت .. که چگونه حِلم خاتم انبیأ ، از او مسلمان ساخت .
حال پس از ۱۴۵۰ سال ؛ تندیس سبط و تبارش  مورد اهانت و بی حرمتی قرار گرفت …تندیس کسی که چندین دهه از عمر با برکتش همواره مُبَلِغ دین خدا بود و تمام عمر خود را فدای اسلام و مردم و شهرش نموده بود ولی هیچ انتظاری از مردم برای قدردانی نداشت و حلم و صبوری را پیشه خود کرده بود و ما نیز بعنوان خانواده  آن فقید تمایلی بر ساخت و نصب تندیس نداشتیم، اما در اولین سالگرد ارتحالش،  مردم و شورای اسلامی روستای دشتغران با حرکت خودجوش قدرشناسی خود را نشان دادند و  طی مراسم باشکوهی نصب گردید.
آن «عامر» و این «عامل» گرچه هر دو کردارشان شنیع بود ، اما فرجام هر دو ؛ نیک نشد .
چگونه این حدیث قدسی را برمیتابیم که فرمود: ” من اَهانَ لِی وَلیّا فَقَد اءَرصَدَ لِمُحارِبَنِی” هرکس به یکی از اولیای من اهانت نماید همانا خود را آماده محاربه با من نموده است.
مظلومیت در سیره ی سادات کلام تازه ای نیست و این اهانت علاوه بر آنکه متوجه آن شخصیت خدمتگذار بی توقع و عالم عامل بوده، اهانت به مردم قدردان و انقلابی شهرستان میباشد و قطعا از ناحیه افرادی سرزده که وام دار خیلی از رویدادهایی هستند که دست خودشان نبوده و صانع آن نیستند بلکه نتیجه تفکرات مستبدان همیشه مغبون و جنون زدگان تفرقه دوستی است که راه التیام زخم های خود را در زخمی نمودن جامعه و بی پروایی و هتک حرمت یافتند  و دیدیم که بزرگ ترین دستاوردشان هتک حرمت این نماد قدرشناسی مردم بود و بدون شک خود مردم پاسخ این اقدام را خواهند داد. 
لذا بیت امام جمعه فقید شهرستان طبس ضمن محکومیت این حرکت مذبوحانه و تقدیر و تشکر از مردم فهیم و انقلابی که علیرغم تاثر و تالمات روحی،  با درک  فضای جامعه،  خویشتنداری نموده و از هر گونه اقدامی که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد خودداری نموده اند؛ بدینوسیله از دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی و قضایی استدعا داریم ، ضمن بررسی موضوع و شناسایی عاملان یا آمران این اقدام متحجرانه ، با آنان برخورد جدی نمایند.
آنچه خرابکاران ویران کردند ، نماد بیرونیِ  عزت و آبرویی ست که خالق به مخلوق توسط اهالی قدرشناس؛  هبه کرده بود و نماد درونی آن،  ایمان راسخ ما در ادامه ی راه آن فقید سعید و عالم وارسته و حمایت از دستورات ولی فقیه مسلمین جهان تا آخرین نفس است.
ما هرگز نمیمیریم چرا که فرشتگانِ زمینی ما میکوشند با سرودِ مقاومت به هستی مان جانی دیگرگون ببخشند.

مدعی خواست که از بیخ کَنَد ریشه ی ما
غافل از آنکه خدا هست در اندیشه ی ما

✍بیت امام جمعه فقید شهرستان طبس حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج سید ابراهیم مهاجریان مقدم(ره)

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن