حجت السلام مهدی پور یکی از اساتید معروف حوزه

حجت السلام مهدی پور یکی از اساتید معروف حوزه علمیه کشور ودارای مقام برتر علمی حوزه علمیه در حمایت از بیمه اجباری دامداران بخش دستگردان وبیمه در کشور فرمود:

بیمه اجباری منکری بزرگ

معاملات و روابط تجاری در کل تاریخ و در کل جهان و در سیره همه عقلای عالم بر پایه اختیار و آزادی دو طرف معامله؛ مشروع و مقبول است.
هر گونه داد و ستد و عهد و میثاق و قرارداد اجباری بین دو یا چند طرف، باطل و فاقد اعتبار شرعی و اقدامی در سلب حقوق اولیه افراد است.
مواردی چون:
▫ خرید اجباری
▫ فروش اجباری
▫ صلح اجباری
▫ مضاربه اجباری
▫ رهن اجباری
▫ ازدواج اجباری
▫ اجاره اجباری
▫ کرایه اجباری
▫ معاهده اجباری
▫ ضمانت اجباری
▫ کفالت اجباری
▫ امانت دادن اجباری
▫ امانت گرفتن اجباری
▫ عاریه اجباری
▫ وکالت اجباری
▫ مزارعه اجباری
▫ مساقات اجباری
▫ مشارکت اجباری
▫ وصیت اجباری
▫ قرض اجباری
▫ وقف اجباری
▫ نذر اجباری
▫ اقرار اجباری
و هیچ تبادل تجاری و اقدام تولیدی و خدماتی اجباری، مجاز و مشروع نیست.
حال سؤال این است که بیمه اجباری بر اساس کدام عقل و آیه و حدیث و سیره کدام عقلای عالم ، مشروع و مجاز شناخته شده است و ده‌ها سال است که در بخش‌های مختلف حق بیمه از خدمات و تولیدات و فعالیت‌ها و مشاغل و مالکان از طریق قبوض آب و برق و گاز می گیرند.
امروز ده‌ها نوع بیمه اجباری در کشور وجود دارد که از بزرگترین منکرات اقتصادی و مزاحم آزادی های خدا دادی و مانع اشتعال و تولید و خدمت رسانی و فعالیت اقتصادی در کشور است.

بیمه‌های موجود، نوعی قمار و شرکت سهامی قمار بازی است که سرمایه داران بدون تلاش و کار شخصی و فقط به ادعای «وعده جبران و حل مشکل در پیری و حوادث احتمالی» مدام از دولت ها و مردم اختلاس می‌کنند و سودجویانه از مردم «حق بیمه» اجباری می‌گیرند.
اگر در حکومت اسلامی همه شهروندان باید بیمه سلامت و بیمه عمر باشند، نیازی به این همه تاسیسات و تشریفات شرکت‌های بیمه نیست و کارت ملی و تابعیت کشور اسلامی سند بیمه مردم محسوب می شود و اگر از نظر اسلام مردم در بیمه شدن و نشدن مجازند بیمه اجباری چه مفهومی دارد؟.

هرگونه بودجه مربوط به بیمه باید مستقیم به کارت ملی هر نفر واریز شود و «نهادهای دلال بین مردم و خزانه ملی»حذف شوند و مردم در مراجعه به هر پزشک و داروخانه، خود قدرت انتخاب داشته باشند و در دوران از کار افتادگی هم بر اساس خمس و زکات و مالیاتی که در دوران کار پرداخته اند بیمه خدایی هستند.

✔ امروز بیمه شوندگان همه در بیمه شدن مجبورند، ولی برای کنترل بیمه گران، هیچ گونه نظارت و ضمانتی اجباری در افزایش و کاهش، توسعه و تضییق تعهدات و مسئولیت‌ها وجود ندارد. و فریاد مردم در برابر سهامداران بیمه و بانکها به جایی نمی رسد. اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی دربانک رفاه رخ داد، ولی به هیچ بازنشسته‌ای گزارش نشد که این اموال پیران و از کار افتادگان چرا و چگونه غارت شد؟ و با مجرمان چگونه برخورد گردید…؟ والسلام

✍ محمود مهدی پور

#بیمه_اجباری_دامداران_عشق_اباد
#گلشن_معروف
#فرهنگ_کوثر
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن