حتما بخوانید ❌ما خیلی کم پیام بلند و طولانی میفرستیم

حتما بخوانید

❌ما خیلی کم پیام بلند و طولانی میفرستیم اما وقت بذارید اینو بخونید

دوستان عزیز با سلام و آرزوی سلامتی برای شما.

یکم بی ربط هست ولی واقعا نیاز هست که این موضوع در مورد ویروس کرونا در سطح گسترده مطرح بشه.

⛔️میدونید در دنیا ما با یک اپیدمی مواجه هستیم که به دلیل خصوصیات این بیماری و سهولت سفر کردن در دنیای امروز به شکلی که تا امروز بشر به خودش ندیده در حال گسترش هست.

این بیماری برای افرادی که دچار ضعف سیستم ایمنی هستند مثل افراد مسن و خانمهای باردار به شدت خطرناکه و به این دلیل که بدون هیچ علائمی تا بیش از ۱۴ روز میتونه در بدن ما وجود داشته باشه و به دیگران انتقال پیدا کنه، هر فرد بدون رعایت نکات بهداشتی میتونه تعداد زیادی از افراد جامعه و نزدیکانش رو قبل از اینکه بفهمه بیماره، مبتلا کنه.

سرمای هوا به شدت به گسترش این بیماری کمک می کنه چون ویروس میتونه حتی تا ۲۱ روز روی برخی سطوح فعال باقی بمونه. گرم شدن هوا این مدت رو بسیار کاهش میده اما باز هم ریسک بیمار شدن وجود خواهد داشت و اشتباه هست فکر کنیم با گرم شدن هوا از بین میره.

در مجموع بر اساس آخرین آمار حدود ۸۰٪ از بیماران شاید حتی متوجه بیماریشون یا نحوه بیماریشون نشن و با سرماخوردگی یا یک آنفولازای ساده اشتباه بگیرنش اما این بیماری در ۲۰٪ دیگه به شکل جدی خودش رو نشون میده و ۶٪ نیاز به بستری شدن در ICU پیدا میکنند و در مجموع تا ۳ مارس بر اساس گزارش WHO از این بیمارها ۳.۴٪ متاسفانه جونشون رو از دست میدن.

⚠️ اما فاجعه اصلی زمانی رخ میده که شیوع این بیماری سرعت بگیره و تعداد بیماران بیش از امکانات درمانی هر کشوری برسه.

این اتفاق در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران در حال رخ دادن هست.

دوستان عزیزم هر کشوری برای درصد مشخصی از جمعیتش امکانات درمانی فراهم میکنه چون اگر فراتر از نیاز این کار رو انجام بده هزینه های هنگفتی به اون کشور تحمیل میشه.

✔️هر شهر و هر استان در کشور هم از این قائده مستثنی نیستند.

خود این ویروس و اپیدمی اون این شرایط رو بحرانی کرده و مسافرتهای نوروزی شما عزیزان این بحران رو به یک فاجعه تبدیل میکنه.

فرض کنید به بیمارستانی مراجعه میکنید که تا پارکینگ و خیابانهای اطراف اون بیمارهای مبتلا به کرونا هستند.

نه امکان ارائه خدمات پزشکی هست و نه پزشک و پرستاری که بتونه به شما کمک کنه، در چین درصدی قابل توجه ای از بیماران بستری بیمارستانها خود کادر پزشکی بودند.

❌دوستان خوبم برای اینکه عید امسال رو تبدیل به یک فاجعه ملی و تاریخی نکنیم و با ندانم کاری وسهل انگاری باعث داغدار شدن خودمون و هم وطنانمون نشیم خواهش میکنم امسال سفر نوروزی رو بیخیال بشیم و این پیام رو هم برای دوستان و گروهای دیگه فوروارد کنید که فردای فاجعه برای پشیمانی خیلی دیره.

لطفا و خواهش می کنیم برای سلامتی خودتون و خانواده تونم که شده در خانه بمانید تا این زنجیره شیوع کرونا قطع بشه !

خیلی ها رعایت نکردن و الان عزیزشون رو از دست دادن و بارها حسرت این رو میخورن که چرا در خانه نموندیم و آرزوشون اینه دوباره فرصتی بهشون داده بشه و برگردن به عقب ولی اینبار رعایت کنن تا که عزیزشون کنارشون باشه … ولی متاسفانه گاهی وقتا خیلی زود دیر میشه …

⚠️ لطفا رعایت کنید ⚠️

#نشر_حداکثری
#پشیمان_میشویم_اگر..
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن