#اخبار_کوتاه_غرب_خراسان ابراهیم رودسرابی، رئیس اداره جهاد کشاورزی خوشاب با بیان اینکه

#اخبار_کوتاه_غرب_خراسان

ابراهیم رودسرابی، رئیس اداره جهاد کشاورزی خوشاب با بیان اینکه این شهرستان یکی از قطب‌های تولید پسته کشور به شمار می‌رود و توسعه صنایع فرآوری نیاز اساسی پسته‌کاران این خطه است، گفت: خوشاب با برخورداری از ۱۲ هزار و ۱۰۰ هکتار باغ پسته رتبه دوم استان را از نظر سطح زیرکشت این محصول دارد و ۱۷ واحد فرآوری پسته در این شهرستان فعالیت دارند که با توجه به سطح زیر کشت پسته، توسعه واحدهای فرآوری آن احساس می‌شود.

جلسه بررسی مشکلات ترافیکی بخش دستگردان با حضور فرماندهان پلیس راه، بخشدار، دهیاران، رئیس راهداری، شورای های اسلامی روستاهای بخش دستگردان در محل بخشداری برگزار شد.

محمدرضا دستورانی، رئیس اداره آموزش و پرورش جغتای با بیان اینکه یک سوم فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد، گفت: با احداث حدود ۱۰ هزار مترمربع فضای آموزشی جدید مشکل فضاهای آموزشی فرسوده شهرستان برطرف می‌شود.

مجتبی شاکری، فرماندار بردسکن گفت: در پی سفر مدیر امور شعب بانک ملی خراسان رضوی به بردسکن و در بازدید میدانی از چند واحد معدنی و صنعتی، وی با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۶ واحد معدنی و صنعتی این شهرستان موافقت کرد.

علی اکبر قارزی، سرپرست اداره جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه در پی خسارتهای حوادث طبیعی به بخش کشاورزی این شهرستان، امسال سطح مزارع و باغهای برخوردار از بیمه حوادث در جوین به دو برابر سال زراعی پیش گسترش یافته است، گفت: بر این اساس، هم‌اینک ۷ هزار و ۵۲۸ هکتار زمین کشاورزی و باغی در جوین زیر پوشش بیمه حوادث طبیعی قرار گرفته است و بطور کل، ۶۱۴ هکتار باغ و ۶ هزار و ۹۱۴ هکتار زمین کشت محصولات کشاورزی، در این شهرستان پوشش بیمه محصولات دارند.

پروفسور سیدحسن امین، حقوقدان، نویسنده و فرهیخته سبزواری و استاد دانشگاه گلاسکو اسکاتلند در راستای فرایند جذب نخبگان غیر مقیم به عنوان اساتید وابسته در دانشگاه های وزارت علوم، به عنوان عضو هیات علمی وابسته دانشگاه حکیم سبزواری معرفی شد. وی بازنشسته دانشگاه گلاسکو در رشته حقوق بین‌الملل و مدیرمسئول ماهنامه حافظ است و دارای تالیفات بسیاری در زمینه های حقوق، ادبیات، تاریخ می باشد.

یعقوبی، رئیس کمیته امداد بخش دستگردان با بیان اینکه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور در یک سال گذشته برای ۱۰۰ نفر در دستگردان ایجاد شغل کرده است، گفت: امسال نیز تسهیلات اشتغالزایی برای ایجاد مشاغل تولیدی، خدماتی و بویژه احداث نیروگاه‌های خورشیدی خانگی و همچنین برای کارفرمایانی که به بکار گماری مددجویان کمیته امداد اقدام نمایند، به ازای هر فرصت شغلی، ۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم بهره و با اقساط بلندمدت پرداخت می شود‌.

مرتضی محبی فر، فرماندار جغتای با بیان اینکه تاکنون در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استاندار، ۳۲ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۴ میلیارد تومان در این شهرستان اجرا شده است، گفت: ۱۳ معین اقتصادی و فرهنگی در جغتای فعالیت دارند که تاکنون ۷۴ طرح اقتصادی و فرهنگی از سوی آنها ثبت شده است.

محسن سلاطینی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جوین با بیان اینکه بر اثر شیوع ویروس کرونا، ورود گردشگران به این شهرستان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال، ۵۰ درصد کاهش داشت، افزود: در نیمه نخست سال گذشته، ۲۳۸ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی شهرستان جوین دیدن کرده بودند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، قنات مزینان شهرستان داورزن را از شاخص‌ترین قنات‌ های استان عنوان کرد و گفت: خراسان رضوی با ۱۶.۵ درصد قنات‌های کشور، بیش‌ترین تعداد قنات را در ایران دارد و قناتهای قصبه گناباد و مزینان داورزن به‌عنوان شاخص‌ترین قنات‌های این استان به شمار می‌روند. قنات مزینان در جنوب شرقی این روستا واقع شده و با طول ۱۵ کیلومتری، ۱۸۰ هکتار زمین کشاورزی را تحت پوشش قرار می دهد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان
تلگرام:
@asrsabzevar
اینستاگرام:
https://bit.ly/Asinsta
وبسایت:
www.asrsabzevar.ir

@akhbaarekhorasan

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن