‍ #پیگیری_نتیجه_داد #آب_خلیج‌فارس_در_خاوران #سهم_آبی_غرب_خراسان_جنوبی ♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی پس از تلاش‌های بسیار

‍ #پیگیری_نتیجه_داد
#آب_خلیج‌فارس_در_خاوران
#سهم_آبی_غرب_خراسان_جنوبی

♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی پس از تلاش‌های بسیار و پیگیری مجدانه و برگزاری جلسات متعدد با مدیران عالی وزارت نیرو و مسئولان عالی استان خراسان جنوبی؛ موفق شد، مصوبه بهره‌مندی شهرستان‌های طبس، بشرویه، فردوس و سرایان از خط دوم انتقال آب خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران را اخذ و نهایی نماید.

نماینده طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در دیدار اخیر نمایندگان مجلس یازدهم با آیت الله سید ابراهیم رئیسی به وضعیت کم آبی در استان خراسان جنوبی اشاره و از رئیس جمهور منتخب خواست برای این موضوع تدبیر ویژه و فوری اندیشیده شود.

عضو ناظر در شورای عالی معادن استان خراسان جنوبی همچنین پس از گفتگوهای متعدد با مهندس «محمدحسن اسدی» مدیرعامل شرکت تامین آب صنایع و معادن در تشریح این طرح گفت: خط انتقال آب از خلیج‌فارس به فلات مرکزی ایران، انقلابی بزرگ در عرصه تامین آب صنایع و شرب مردم ساکن در استان های “کم آب” رخ خواهد داد که عملیات اجرایی مرحله دوم و سوم و چهارم انتقال آب خلیج فارس و دریای عمان به شرق کشور ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ آغاز شد و خط انتقال خراسان جنوبی نیز در مهرماه سالجاری شروع و براساس برنامه زمان‌بندی از سوی پیمانکار در ۳ سال آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی ضمن قدردانی از توجه مهندس ملانوری تصریح کرد: آب با ای سی (EC) حدود ۴٠٠ از دریا به فلات مرکزی منتقل می‌شود و در برابر ای سی ۱٠٠٠ آب فعلی از ارزش بالایی برخوردار است.

وی افزود: با افتتاح خط اول انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های کرمان و یزد و رونمایی از خطوط دوم، سوم و چهارم این ابَرپروژه ملی، توسعه این طرح وارد فاز جدیدی شد تا علاوه بر تامین آب صنایع و شرب استان‌های هرمزگان، کرمان و یزد، استان‌هایی همچون اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان نیز از منابع آبی سیراب شوند.

حجت الاسلام نصیرایی گفت: خط دوم طرح ملی انتقال آب از خلیج فارس به استان های کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد رسید و حجم سرمایه گذاری خط دوم به طول یکهزار و ۵۵۰ کیلومتر به ۴۷ هزار میلیارد تومان می رسد و سهم خراسان جنوبی از این آب به صورت قطعی ۶٠ میلیون مترمکعب و تا حدود ۱٠٠ میلیون مترمکعب امکان افزایش دارد.

گفتنی است؛ ظرفیت انتقال آب خط دوم ۲۳۰ میلیون مترمکعب در سال است که اشتغالزایی آن در دوران ساخت به ۳۰ هزار نفر می رسد و مدت زمان اجرای طرح ۶۰ ماه برآورد شده است.

✍ روابط عمومی و رسانه نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی_ شهرستان طبس

majidnasiraei.ir/ p=2695

۱۴۰۰/۰۵/۰۹

✅ @nasiraei_ir
www.majidnasiraei.ir
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن