جاده بردسکن -طبس راه روستایی با کاربری ترانزیتی علی نوری/  جاده

جاده بردسکن -طبس راه روستایی با کاربری ترانزیتی

علی نوری/  جاده بردسکن -طبس از جمله جاده های پرتردد شهرستان بردسکن است.  این جاده ترانزیتی فاقد شانه خاکی و کم عرض و احداث این جاده به بیش از ۳۰ سال قبل برمی  گردد. در این جاده چندی پیش  به فاصله اندکی دو نفر  فوت کردند. از این حوادث در جاده های بخش انابد کم اتفاق نمی افتد اما تاکنون چه اقدامی برای این جاده ترانزیتی شده است.  شایان ذکراست  بیشترین ترافیک ترانزیتی جاده های شهرستان مربوط به جاده انابد به طبس است که مسیر حمل بار از استان های یزد، اصفهان، شیراز و  خوزستان به خراسان رضوی، خراسان شمالی و برعکس است و  از طرفی وجود معادن و عبور کامیون های معادن در برخی زمان ها یا از برخی نقاط و مسیر انابد به شاهرود به ترافیک این جاده افزوده است.

۲تصادف ظرف یک هفته 

جاده بردسکن -طبس راه روستایی با کاربری ترانزیتی

علی نوری/  جاده بردسکن -طبس از جمله جاده های پرتردد شهرستان بردسکن است.  این جاده ترانزیتی فاقد شانه خاکی و کم عرض و احداث این جاده به بیش از ۳۰ سال قبل برمی  گردد. در این جاده چندی پیش  به فاصله اندکی دو نفر  فوت کردند. از این حوادث در جاده های بخش انابد کم اتفاق نمی افتد اما تاکنون چه اقدامی برای این جاده ترانزیتی شده است.  شایان ذکراست  بیشترین ترافیک ترانزیتی جاده های شهرستان مربوط به جاده انابد به طبس است که مسیر حمل بار از استان های یزد، اصفهان، شیراز و  خوزستان به خراسان رضوی، خراسان شمالی و برعکس است و  از طرفی وجود معادن و عبور کامیون های معادن در برخی زمان ها یا از برخی نقاط و مسیر انابد به شاهرود به ترافیک این جاده افزوده است.

۲تصادف ظرف یک هفته 

فرمانده پلیس راه بردسکن گفت: ظرف یک هفته  متاسفانه دو فقره تصادف منجر به فوت در محور ترانزیتی بردسکن به انابد و درونه به وقوع پیوسته است. سرهنگ محمد چرمگی به وضعیت اسفبار محور بردسکن به انابد و طبس اشاره کرد و گفت: متاسفانه این جاده  مشخصات یک راه روستایی را دارد در صورتی که امروزه این جاده به یک محور ترانزیتی تبدیل شده است و هر از گاهی شاهد تصادفاتی در این محور کم عرض و فاقد شانه خاکی  هستیم.  وی تصریح کرد: به هیچ عنوان زیرساخت های این جاده و دیگر راه های بردسکن  با این همه حجم تردد  هم خوانی ندارد  و نیاز است این محورها دوبانده شود. چرمگی  بیان کرد: متاسفانه ۳۰ درصد تصادفات  در جاده بردسکن به انابد و طبس  اتفاق می افتد و ۴۵ کیلومتر  محور بردسکن به انابد  و درونه با توجه به تردد  روستاییان و عشایر منطقه به یک محور حادثه خیز تبدیل شده و  مرگ در کمین  رانندگان این مسیر است. وی  گفت :با توجه به این که  روستاهای ابراهیم آباد،  باب الحکم و مظفرآباد و تقاطع روستاهای حطیطه، اسلام آباد ، زمان آباد، برجک، برناباد و کاسف در این محور قرار گرفته است می طلبد  درخصوص تقویت سیستم روشنایی این نقاط  اقدام شود و از طرف دیگر  تا زمانی که این محور دوبانده نشود همچنان باید شاهد قربانی هموطنان عزیزمان باشیم.  فرمانده پلیس راه بردسکن اظهار کرد: جاده بردسکن به طبس مشخصات یک جاده فرعی روستایی را دارد و از زمانی که این جاده احداث شده است که حداقل به بیش از ۳۰ سال قبل برمی گردد  به جز لکه گیری و آسفالت بخشی از آن، کار دیگری صورت نگرفته است درصورتی که  باید این محور دوبانده شود. وی گفت: بحث دوبانده کردن محور بردسکن تا انابد جزو مصوبات دولت نهم بوده که با گذشت چندین سال از این مصوبه حتی یک  کیلومتر  آن اجرا نشده است.

جاده بردسکن -طبس راه روستایی با کاربری ترانزیتی

علی نوری/  جاده بردسکن -طبس از جمله جاده های پرتردد شهرستان بردسکن است.  این جاده ترانزیتی فاقد شانه خاکی و کم عرض و احداث این جاده به بیش از ۳۰ سال قبل برمی  گردد. در این جاده چندی پیش  به فاصله اندکی دو نفر  فوت کردند. از این حوادث در جاده های بخش انابد کم اتفاق نمی افتد اما تاکنون چه اقدامی برای این جاده ترانزیتی شده است.  شایان ذکراست  بیشترین ترافیک ترانزیتی جاده های شهرستان مربوط به جاده انابد به طبس است که مسیر حمل بار از استان های یزد، اصفهان، شیراز و  خوزستان به خراسان رضوی، خراسان شمالی و برعکس است و  از طرفی وجود معادن و عبور کامیون های معادن در برخی زمان ها یا از برخی نقاط و مسیر انابد به شاهرود به ترافیک این جاده افزوده است.
ادامه در خبر بعدی
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن