جوابیه در پاسخ به کلیپ پخش شده یکی از دامداران

جوابیه
در پاسخ به کلیپ پخش شده یکی از دامداران محترم شهرستان در کانال طبسیا و گلایه از کمبود ، گرانی و نحوه توزیع و سهمیه بندی خوراک دام و نهاده های دامی در بین دامداران شهرستان موارد زیر جهت استحضار دامداران محترم اعلام می گردد.

۱- برابر با مصوبه بهمن ماه ۹۷ هیئت محترم وزیران و الزام پلاک ملی هویت گذاری در کلیه دام های سبک و سنگین، ملاک توزیع خوراک دام و نهاده های دامی انجام پلاک کوبی و هویت گذاری دام ها و ثبت در سامانه هویت گذاری می باشد و موضوع الزام هویت گذاری دام در سال گذشته و جاری به دفعات از طریق پیامک، مکاتبه با دهیاری ها و … به اطلاع دامداران محترم رسیده است.

۲- با توجه به اینکه برای هر دامدار دفترچه خدمات دامداری صادر گردیده که کلیه دام های پلاک کوبی شده در آن ثبت می گردد. دامداران محترم می توانند از هر کدام از شرکت های توزیع کننده خوراک سطح شهرستان سهمیه ماهیانه خود را بر مبنای ۱۰۰ کیلوگرم به ازاء هر راس گاو و گوساله ، ۵ کیلوگرم به ازاء هر راس گوسفند و بز و ۱۵ کیلوگرم به ازاء هر نفر شتر که در فضای بسته نگهداری می شود دریافت نمایند.

۳- در مورد گاوداری های صنعتی، دامداران محترم با ارائه پروانه بهره بردای صنعتی به ازای هر رأس گاو اصیل ۱۸۰ کیلوگرم ماهیانه سهمیه خوراک دریافت خواهند نمود.

۴- با توجه پیگیری های انجام شده کل سهمیه خوراک یارانه ای از۶۵۰ تن در مهرماه به ۷۵۰ تن در آبان و ۹۰۰ تن در ماه جاری افزایش یافته است.

۵- سهمیه خوراک یارانه ای توسط ۱۱ شرکت تعاونی و فروشندگی خوراک در سطح کل شهرستان (شرکت تعاونی دامداران، شرکت تعاونی جامع گستر، شرکت تعاونی بذر یاران، شرکت تعاونی تلاش کاران، شرکت تعاونی گاوداران دشتغران، شرکت تعاونی دام گستر دیهوک، شرکت تعاونی شفق جلگه عشق آباد، شرکت تعاونی روستایی عشق آباد و شرکت تعاونی کوچند جلگه عشق آباد و همچنین به منظور رفاه حال دامداران محترمی که با شرکت های فوق فواصل زیادی دارند، فروشندگی خوراک دام جوخواه، فروشندگی خوراک دام پیکوه، شرکت خوراک دام کوهپایه اسفندیار و فروشندگی خوراک دام کریت) توزیع می گردد و گزارش توزیع خوراک و نهاده های دامی در پایان هر ماه طی لیستی که شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تعداد دام هویت گذاری شده، محل دامداری و امضاء دامدار می باشد به این معاونت ارسال و به سازمان متبوع نیز ارسال می گردد.

۶- تیم پایش نهاده های کشاورزی و دامی این معاونت بطور مستمر از شرکت های توزیع کننده بازدید و بر نحوه توزیع خوراک و قیمت نهاده ها نظارت دارند و دامداران محترم می توانند در صورت بروز تخلف توسط هر یک از شرکت ها و فروشندگی ها، مراتب را با ارائه مدارک معتبر و مستند جهت پیگیری تخلف های احتمالی به این معاونت اعلام و یا با شماره ۳۲۸۲۱۱۱۱ اداره تولیدات دامی تماس حاصل فرمایند. این معاونت به منظور خدمات دهی بهتر به دامداران محترم از هرگونه پیشنهاد سازنده که قابلیت اجرایی داشته باشد استقبال می نماید.

۷- در خصوص افزایش قیمت سایر نهاده های دامی غیر یارانه دار نیز با توجه به اینکه موضوع افزایش قیمت کشوری بوده و فروشندگی های خوراک جهت تامین نهاده دامداران شهرستان از تولید کننده سایر شهرستان ها و استان ها در طول سال اقدام به خرید و با سود تعیین شده اقدام به توزیع می نمایند که در این خصوص نیز تیم های نظارتی اداره صنعت و معدن، تعزیرات، جهاد کشاورزی و … از فروشندگی ها بازدید نموده و شکایات مردمی مربوط به تخلفات صنفی نیز از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت قابل پیگیری می باشد.

روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس

#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن