پیشنهاد اجرای تقسیمات کشوری در ۴ استان، در مرحله کارشناسی

پیشنهاد اجرای تقسیمات کشوری در ۴ استان، در مرحله کارشناسی

محمدصالح جوکار، نماینده یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس:

طرحهای تقسیمات کشوری برای ایجاد استانهای جدید، بر اجرای تقسیمات کشوری در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان و فارس، اشاره دارد که در مرحله کارشناسی و بررسی است.

طرحهایی در راستای تقسیم تعدادی از استانهای پهناور و بزرگ، در کمیسیون در حال بررسی است. این طرح‌ها با هدف ارائه خدمات بهتر و مطلوب‌تر به مردم، تهیه شده و طراحان اذعان دارند که وسعت زیاد این استانها و فاصله بسیار از مرکز این استان‌ها تا نقاط مرزی، در ارائه خدمات به مردم، اشکالاتی ایجاد کرده است.

طراحان همچنین معتقدند که کوچک کردن استان های مذکور، به توزیع عادلانه منابع و خدمات کمک خواهد کرد. این طرح بار مالی برای دولت خواهد داشت؛ بنابراین احتمال مخالفت با آنها در مجلس یا حتی شورای نگهبان، وجود دارد مگر آنکه دولت در لایحه‌ تقسیمات کشوری، به این موضوع بپردازد.

ما در این طرح، به دولت اجازه اجرای تقسیمات کشوری در استان‌های سیستان و بلوچستان، اصفهان، کرمان و فارس را، خواهیم داد و دولت موظف و ملزم به تقسیمات استان‌ها بالافاصله بعد از تصویب، نخواهد شد.

دولت در شرایط مناسب، می‌تواند این کار را انجام دهد که به نوعی مجوزی برای دولت است و از این جهت ممکن است با بار مالی آن، مخالفت نشود. قانون تقسیمات کشوری، برای قبل از انقلاب است که نیاز به اصلاح دارد. انتظار داریم دولت در این امر ورود کند؛ چرا که نارضایتی هایی در زمینه تقسیمات کشوری، صورت می گیرد.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان

عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن