دسته‌بندی نشده

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه عشق آباد مورخ ۱۱/۱۰/۹۶:

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه عشق آباد مورخ ۱۱/۱۰/۹۶:
حجه الاسلام و المسلمین مظاهری امام جمعه عشق آباد ضمن عرض تسلیت سال روز شهادت امام هادی (ع) به تبیین برخی از ابعاد مهم زندگانی امام دهم شیعیان پرداخت؛ دوران حیات امام هادی (ع) هم زمان با دوره حکومت ۶ تن از سلاطین عباسی بود که همراه با اختناق شدید سیاسی و شیوع شبهات فکری و عقیدتی بود. بنیان مرجعیت و زعامت شیعه در دوران امام هادی (ع) شکل گرفت.
نام گذاری سال نو به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیانگر نیاز اصلی کشور به تولید داخلی و اشتغال جوانان و نیروی کار ایرانی است. همه موظفند در راستای تحقق مطالبه رهبری حرکت کنند. اگر به دغدغه های رهبری توجه شود و دستگاه ها و مسئولان به وظایف ذاتی خود عمل کنند دیگر نباید شاهد قاچاق سازمان یافته، بی کاری و تورم در پایان سال ۹۶ باشیم. بیان آمار و گزارش ها اگر رسمی و واقعی باشد کار مفیدی است اما مهمتر از آن خروجی ملموس برای مردم است. متاسفانه در بحث تولید و اشتغال با وجود همه گزارش ها و بیان اعداد و ارقام، آنچه مورد انتظار مردم است محقق نشده است. دشمن در عرصه جنگ اقتصادی تلاش های جدی انجام داده است. عمده تلاش دشمنان هم برای مقایله با ایران اسلامی تحریم هاست که اصل و فرعش در اقتصاد قرار گرفته است. اگر محور سیاست های کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی پایه گذاری شود و فعالانه و انقلابی در این عرصه ورود پیدا شود عملاً باعث خلع سلاح دشمنان نظام اسلامی می شود. مقام معظم رهبری فرمودند زمانی که مدیریت انقلابی، فعال و پرتحرک در کشور بوده کارها پیش رفته، اما زمانی که مدیریت ضعیف، بی حال و ناامید و غیر انقلابی و بی تحرک داشتیم کارها متوقف یا منحرف شده است. باید توجه داشت که نیاز ضروری کشور در ابعاد مختلف مدیریت متدین، انقلابی و کارآمد است. خواسته ی مقام معظم رهبری: ۱.مطالبه مردم از مسئولین برای تمرکز بر تولید و اشتغال(امکانات هنگفتی در کشور وجود دارد که متاسفانه تحت مدیریت افراد خاصی قرار دارد که غیرانقلابی هستند). ۲.ورود مردم با اندک منابعی که دارند در راستای تولید و اشتغال(قوانین دست و پاگیر در این مسیر برطرف شود و از تولیدکننده هم حمایت شود).
خطیب جمعه عشق آباد با گرامیداشت ۱۲ فرودین روز جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد انقلاب اسلامی با نثار خون بهترین فرزندان ایران رشد کرده و امروز هم اقتدار و امنیت حاصل همین رشادت ها و ایثارهاست. دشمنان انقلاب در طول عمر انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای ضربه زدن به این انقلاب مقدس داشته اند؛ از راه های گونگونی همچون تربیت و حمایت از گروه های وابسته به استکبار و تروریست ها، تحمیل جنگ ۸ ساله، تحریم های مختلف و حمایت از فتنه گران. ۱۲ فرودین روز تثبیت و معرفی نظام و حکومتی جدید و کارآمد در عرصه بین المللی است که بر پایه ۲ اصل جمهوریت و اسلامیت با درایت امام راحل بنا گذاشته شده و ترس دشمنان هم از این ۲ اصل است.
در روزهای ابتدایی سال شاهد سفر رئیس جمهور به استان بودیم، مسئولان استان نسبت به دستاوردهای این سفر پاسخگو باشند. در جلسه گزینشی که به نام نخبگان در حضور آقای رئیس جمهور گرفته شد چرا در حمایت از سران فتنه شعار داده شد. ما این نوع عملکرد را ضعف شخص آقای استاندار می دانیم.
سخنی با مسئولان بخش: مسئولین محلی هم در سطح بخش انقلابی عمل کنند. جهت تحقق شعار سال و مطالبه رهبری در خصوص تولید و اشتغال جلسه بگیرند، هم اندیشی کنند موانع و معضلات را برطرف کنند. جوانان مستعد و جویای کار زیادی وجود دارند. کسانی هم هستند که به فکر تولید هستند، البته موانعی سر راه این ها وجود دارد که باید برطرف شود و از تولید کننده باید حمایت شود. در بحث صدور مجوزها مسئولان شهرستان سخت گیری نکنند و واگذاری زمین به تولیدکنندگان با سهولت انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن