آخوند با سواد ، آخوند بی سواد ✍ مهدی یزدانیان ۱- مردم

آخوند با سواد ، آخوند بی سواد

✍ مهدی یزدانیان

۱- مردم ایران به خاطر عقیده به مذهب شیعه و ارادت به خاندان پیامبر و عمل به فرمایش رسول الله ، مقام اهل بیت ایشان را بزرگ می شمارند . در شادی ۱۴ معصوم جشن می گیرند و در ماتمشان عزاداراند.
۲- علاوه بر جشن و عزاداری در مجالس اهل بیت به ذکر فضائل و سخنرانی درباره اهل بیت پرداخته می شود. معمولا جنبه احساسی مجالس پررنگ تر است.
۳- بیان سیره قطعیه اهل بیت و احادیث ایشان ، محور سخنرانی علما و خطیبان است. علمای بسیاری در قم زیارت نموده ام که از روی متن احادیث را می خوانند و تفسیر می کنند. کتب حدیثی را به دست مبارک گرفته و حدیث می خوانند
۴- جدیدا پدیده ای باب شده به نام سخنران لوکس و لاکچری. فقط اسمشان بر سر زبانها افتاده که باسوادند. با کلمات بازی می کنند. اگر کسی فقط صدایشان را بشنود می پندارد فعل عربی صرف می کنند. آسمان را به زمین و زمین را به آسمان می بافند. گاهی بر سر همین شهرت در قاب تلویزیون مشاهده می شوند
۵- سخنرانی با سواد است که اولا به درستی موضوع شناسی کند(مشکلات جامعه را بشناسد) و بتواند نسخه ای برای رشد بینش مخاطب و اصلاح آن ارائه دهد. سخنرانی به چنین مرتبه ای می رسد که ذهن کنجکاوی داشته باشد و اولا خودش به صورت انتقادی به مطالعه و تحقیق بپردازد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن