دسته‌بندی نشده

مدیر کل راه آهن شرق:

مدیر کل راه آهن شرق:
کمربندی سالار – شادمهر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است

مدیر کل راه آهن شرق با پروژه احداث کمربندی سالار – شادمهر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در صنعت ریلی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شرق: محمد ابراهیم اقبالی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث کمربندی(واریانت) سالار – شادمهر به طول  ۳۰  کیلومتر گفت: با احداث این طرح صرفه جویی در مصرف سوخت به دلیل کاهش مدت زمان توقف قطارها و کاهش سیر حمل بار از معادن سنگان به مقصدهای کارخانجات فولاد و بنادر جنوبی کشور و همچنین تسهیل در سیر روان و در نهایت ارتقای ایمنی سیر قطارها را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: اجرای این پروژه در راستای سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید در توسعه صنعت حمل و نقل ریلی است چراکه در سند چشم انداز ۲۰ سال و در افق ۱۴۰۴  سهم راه آهن در جابجایی مسافر باید از ۴ به ۱۸ درصد و جابجایی بار از ۱۰ به ۳۰ درصد کل حمل و نقل کشور برسد.

مدیر کل راه آهن شرق ادامه داد: در این راستا و با توجه به منابع بسیار غنی منطقه سنگان و در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی، گسترش خطوط ریلی که از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی است در دستور کار مسئولان قرار گرفت.

وی گفت: منطقه خواف – هرات یکی از غنی ترین مناطق  جهان از نظر معادن سنگ آهن است که حمل سالانه سه میلیون تن بار از این منطقه تنها با راه آهن امکان پذیر است که اجرای این پروژه یکی از طرح های افزایش ظرفیت خطوط ریلی در این محور می باشد.

عشق آباد خبر
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن