افزایش سهمیه مسکن محرومان شهری به ۶ هزار واحد: سهمیه مسکن

افزایش سهمیه مسکن محرومان شهری به ۶ هزار واحد:
سهمیه مسکن محرومان شهری خراسان جنوبی به ۶ هزار واحد افزایش یافت.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان جنوبی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگو با خبرنگار صداوسیما گفت: در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به خراسان جنوبی در خرداد سال جاری، کلنگ ساخت ساخت ۵ هزار واحد مسکن محرومان شهری به زمین زده شد که هم اکنون با پیگیری استاندار این سهمیه به ۶ هزار واحد مسکونی افزایش یافت.
آسمانی مقدم افزود: به ازای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه ۵ درصد با بازپرداخت ۱۵ ساله و ۳۰میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه وام و کمک بلاعوض براساس پبشرفت فیزیکی طرح آزاد می‌شود، افزود: متقاضی برای اتمام واحد مسکونی باید ۸۰ میلیون تومان آورده داشته باشند.
آسمانی مقدم گفت: برای اولین بار در کشور در خراسان جنوبی ساخت مسکن شهری محرومان با پشتیبانی تسهیلات قرض الحسنه و کمک بلاعوض اجرا می‌شود.
وی با اشاره به اینکه متقاضیان برای ثبت نام و تشکیل پرونده باید به ادارات بنیاد مسکن شهرستان مراجعه و پس از بررسی و تأئید در کمیته شهرستانی برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند افزود: مدت زمان اجرای پروژه مسکن شهری محرومان تا پایان دولت یازدهم اعلام شده است.
آسمانی مقدم با اشاره به محدود بودن زمان اجرای این طرح گفت: متقاضی گزینش شده موظف است حداکثر یک ماه نسبت به تشکیل پرونده و اخذ پروانه ساختمانی اقدام کنند و در غیر این صورت متقاضیان دیگر جایگزین خواهند شد.
وی تأکید کرد: پس از اخذ پروانه متقاضی باید ظرف مدت ۲۰روز نسبت به پی کنی و اجرای فنداسیون و حداکثر ظرف مدت ۶ماه از زمان عقدقرارداد نسبت به اجرای عملیات ساختمانی تا مرحله سفت کاری، نصب درب و پنجره و نما اقدام کنند.
وی این واحد‌ها برای خانواده‌های فاقد مسکن مقاوم در شهر‌های زیر ۲۵هزار نفر جمعیت و حاشیه شهر‌های بالای ۲۵هزار نفر جمعیت شامل بیرجند، فردوس، قاین وطبس، واحد‌های مسکونی نامقاوم و در معرض خطر با اولویت بافت‌های فرسوده، بازنشستگان کم توان فاقد مسکن مناسب و خانواده‌های کم توان فاقد مسکن که دارای زمین شخصی هستند ساخته می‌شوند.
آسمانی مقدم استفاده نکردن از امکانات و تسهیلات دولتی و نهاد‌های عمومی غیردولتی، متأهل و یا سرپرست خانوار بودن، دارای سابقه حداقل ۵سال سکونت مستمر در شهر مربوطه، دریافت نکردن زمین و تسهیلات ساخت مسکن از بنیاد مسکن، نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی از جمله چک برگشتی و معوقات را از شرایط متقاضیان عنوان کرد.
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن