با سلام وارادت وتبریک سال جدید خدمت جناب مهندس طلایی

با سلام وارادت وتبریک سال جدید خدمت جناب مهندس طلایی معاونت محترم استاندار

✍فرازی از مشکلات مردم بخش دستگردان از قلم مجید صولتی

✅بخش دستگردان یکی از غنی ترین مناطق از لحاظ خاک معادن،پتانسیل های گردشگری واز همه مهمتر نیروی کار ارزان می باشد اما عدم وجود مدیریت وبرنامه واستراتژی جهت استفاده بهینه از این منابع این منطقه را روز به روز به مهاجرت کشانده و نرخ مهاجرت واشتغال را روز به روز افزایش داده است.

استارت گردشگری در بخش دستگردان با استقبال بسیارفراوان گردشگردان وبازدید کننده گان صورت گرفت واما زیر ساخت های گردشگری در بخش دستگردان محدود بود ونیاز رفع مشکلات و ایجاد زیر ساخت ها وحمایت ویژه از افراد سرمایه گذار در بخش بومگردی بخش دستگردان میباشد.

امروز وضعیت اشتغال در بخش دستگردان از نیازثانویه تبدیل به یک نیاز اولیه شده است جوانان همه در حال مهاجرت ،بازنشستگان هم این روزها به دلیل زندگی در کنار فرزندانشان به شهرهایی که نرخ اشتغال بالاتر است مهاجرت میکنند زیرا امیدی به اشتغال فرزندشان در این منطقه ندارند هر چند این مهاجرت را هم از اجبار انجام میدهند.

وضعیت بهداشت ودرمان در بخش دستگردان با وجود وسعت ۱۲۰۰۰کیلومتر مربع وعدم پزشک متخصص نگرانی مردم را با پیشرفت روز افزون علم پزشکی اما عدم وجود پزشکان حداقل عمومی ثابت دوچندان میکند زیرا در ۲۰سال گذشته عشق آباد بیش از چهار پزشک عمومی بسیار عالی حضور داشته اما اکنون ….

وضعیت دامداری وکشاورزی در بخش دستگردان با وجود خشکسالی های متوالی و پایین رفتن سطح آب چاه وقنات ها واز همه مهمتر آبیاری وکشاورزی به روش گذشته وعدم بهره برداری اقتصادی از این صنعت کشاورزی منطقه را روز به روز فقیر وفقیر تر نموده ونیازمند آموزش وتوجیح کشاورزان به علم به روز کشاورزی ودامداری مدرن وصنعتی با صرفه اقتصادی بالا دارد!

مشکلات ورزش وجوانان در بخش محروم دستگردان هم برای برادران و هم خواهران تبدیل به ارزو گردیده جوانان این منطقه دارای استعدادهای ورزشی گسترده در تمامی رشته ها هستند اما ورزش وورزشکاران منطقه برداران که غریب وورزش بانوان که اصلا گمنام مانده ونیاز یک مدیریت و برنامه ریزی گسترده برای پیشرفت ورزش بخش دستگردان دارد.

وضعیت شهرک صنعتی بخش دستگردان با وجود گذشت چند سال از تاسیس و عدم وجود یک کارگاه فعال بسیار نگران کننده ونیازمند توجه وجذب سرمایه گذار دارد!

مشکلات عشایر غیور بخش دستگردان نیاز مبرم به حمایت دولت دارد!

جناب اقای فرماندار با گلنگ زنی احداث دوبانده شدن جاده طبس دیهوک و شروع بکار جاده خدافرید بشرویه و دوبانده شدن محور بشرویه به طبس آیا تفکری برای بن بست شدن عشق آباد نموده آید ؟با وجود دوبانده شدن مسیر دیهوک وبشرویه دیگر فکر نمیکنم حتی یک وسیله نقلیه از مسیر جاده شخم زده ده محمد به سمت مشهد از عشق آباد عبور کند و این مسیر عملا میشود بن بست و نگرانی های مردم محروم بخش دستگردان باز دوچندان میکند وباید امیدشان به جاده معلمان باشد که آن هم همانند جاده پیرحاجاتمان اگر با مشکلات… روبه رو نشود خواهشمندیم جناب مهندس طلایی شما مرد طلایی روز های سختی بخش دستگردان بوده وهستید پس بدور از اختلاف ونظر های سیاسی بیایید بخش دستگردان شهرستان طبس را رونق ببخشیم زیرا پیشرفت این شهر توسعه شهرستان را به همراه خواهد داشت..به امید عشق آبادی شاد واباد.

ارادتمند شما مجید صولتی.
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن