خبر تکمیلی گرد همایی مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش

خبر تکمیلی
گرد همایی مشترک شورای معاونین آموزش و پرورش اداره کل و مدیران شهرستان ها و مناطق استان خراسان جنوبی در منطقه دستگردان .
در این گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان های طبس،بشرویه ،فردوس،سرایان ،خوسف ،بیرجند ،درمیان ،زیرکوه ،نهبندان ،قاین ،سربیشه
و حجه الاسلام والمسلمین تیجانی امام جمعه عشق آباد و بخشدار عشق آباد به میزبانی آموزش و پرورش منطقه دستگردان حضور داشتند

در این گردهمایی غلامی ریاست آموزش و‌پرورش منطقه دستگردان و محمد علی شیردل بخشدار دستگردان ضمن عرض خیر مقدم گزارش کوتاهی از بخش دستگردان آرئه دادند
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از محل اعتبارات آموزش و پرورش استان مبلغ ۵۰ میلیون تومان به منظور تجهیزو تکمیل سالن اجتماعات آموزش و پرورش منطقه دستگردان اختصاص یافت.
، محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان تصریح کرد: هدف از برگزاری این گونه نشست ها در شهرستان ها و مناطق نظارت بر عملکرد خادمین آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت فرزندان و تبادل تجربیات است.
◀️وی؛ از ارسال سری جدید تجهیزات هوشمند سازی، آموزشی و کمک آموزشی به مدارس استان در ایام ا… دهه مبارک فجر خبر دادو اظهار کرد: در مباحث تربیتی مهم ترین اصل، نظارت مسئولانه، مستمر و دقیق اولیا بر رفتار و فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی است.
◀️مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری را لازمه ارتقای مهارت های فردی و اجتماعی دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی و پایه های اول و دوم دانست و یاد آور شد: اگرچه آموزش مجازی دارای فوایدی چون استفاده از روش‌های نوین آموزشی در زمان بحران است؛اما عدم مدیریت،نظارت و غفلت و الدین از ارتقای سواد رسانه خود ،می‌تواند باعث تشدید چالش‌ها و آسیب‌ها شود.
◀️دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۶۲ آموزشگاه در دستگردان، عنوان کرد: بیش از ۲ هزار دانش آموز دخترو پسر درو ه های مختلف تحصیلی در این مدارس فعالیت می کنند و ۲۸۵ معلم نیز وظیفه تدریس، شناسایی، هدایت و شکوفایی استعدادهای بالقوه ی این دانش آموزان را به عهده دارند.

امام جمعه دستگردان : مهم ترین فلسفه ی خلقت و ارسال رُسُل، تربیت بر مبنای تربیت الهی است.

، حجت الاسلام مرتضی تیجانی صبح امرروز در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق استان، اظهار کرد: دوران تحصیل یکی از بهترین و ماندگار ترین دوران در زندگی فردی و اجتماعی کودکان، نوجوانان و جوانان است.
⏪وی، با اشاره به نقش تأثیر گذار معلم در شکل گیری شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموز در حال و آینده،تصریح کرد: تماس نزدیک بین معلم و دانش آموز و نفوذی که معلم بر دانش آموز دارد، نقش مهمی در علامت فکری و روانی وی ایفا نموده و ممکن است به شیوه های گوناگون مثل تقلید الگوسازی و گاهی اوقات همانند سازی بروز کند.
⏪امام جمعه منطقه دستگردان با بیان این مطلب که معلم باید علاوه بر نقش تربیتی، آموزشی و پرورشی، از الگو دهی و الگو پذیری به عنوان یک ابزار مهم در تربیت متعلیم خود استفاده نماید؛ عنوان کرد: معلم باید به دقت،تفکر دانش آموزان راتحت نظر قرار داده،در مواقع مناسب توجه آنان را به کل هستی و مبدا خلقت جلب نماید وبارفتارخودارزش هارادردانش آموزان درونی سازد.
⏪به گفته حجت الاسلام تیجانی،تنها مباحث تربیتی است که در ذهن انسان باقی می ماند و رسالت معلمان توجه به تقویت مکارم اخلاق و تزکیه، در کنار کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان در زمینه نخبه پروری است.
در پایان هریک از مدیران شهرستان فعالیت ها و مشکلات آموزشی شهرستانهای خود را اعلام نمودند

در ادامه مدیر کل آموزش و‌پرورش و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها در نماز جمعه شرکت نموده و بعد از ظهر هم گردهمایی دیگری خواهند داشت .
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن