بازگشایی مدارس آن هم در ماه مبارک رمضان ؟! عملکردهای متناقض

بازگشایی مدارس آن هم در ماه مبارک رمضان ؟!

عملکردهای متناقض همچنان ادامه دارد

در حالی خبر بازگشایی مدارس در ماه مبارک رمضان منتشر شد که ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا اعلام کرده بود آخرین مکان هایی که بازگشایی خواهند شد مدارس خواهند بود ، اما نکته جالب این است که وزارت علوم و وزارت بهداشت ، هیچکدام اقدام به بازگشایی دانشگاه های زیر نظر خود نکرده اند ، وزارت ورزش نیز همچنان به تعطیلی باشگاه های دولتی و خصوصی و لیگ های ورزشی اصرار دارد ، بقاع متبرکه هم تعطیل می باشد ، نماز های جماعت و جمعه نیز در بسیاری از مراکز استان ها برگزار نمی گردد و راهپیمایی روز قدس نیز به شکل هر سال برگزار نمی گردد( انجام آن به شکل ماشینی و موتوری و مجازی صورت خواهد گرفت ) ، حالا اصرار وزارت آموزش و پرورش به بازگشایی مدارس آن هم در ماه مبارک رمضان از چه عقل و منطق و استدلالی پیروی می کند باید از خودشان پرسید .
حتی این بی سلیقگی به حدی بود که اعضای تصمیم گیرنده صبر نکردند تا ماه مبارک رمضان به اتمام برسد و بعد از آن اقدام به بازگشایی مدارس کنند شاید این اصرار به این دلیل بوده که در آینده اعلام کنند در اردیبهشت ماه اقدام به بازگشایی مدارس کرده اند ، حالا مهم نیست که این بازگشایی در روز اول اردیبهشت یا هفته پایانی آن باشد .

بر کسی پوشیده نیست که بیشترین عمل فیزیکی یک معلم در کلاس درس ، صحبت کردن است ، همچنین توصیه های پزشکی به نوشیدن مداوم آب به افرادی که در محیط های پر خطر قرار دارند به طور مکرر از صدا و سیما پخش گردیده است ، حال در ماه رمضان و حضور دآنش اموزان در مدارس و ایجاد محیطی پر خطر و عدم امکان نوشیدن آب توسط معلمین ، وزارت آموزش و پرورش چه تضمینی بابت حفظ سلامتی معلمین خواهد داد؟

حداقل بازگشایی مدارس به بعد از ماه_رمضان موکول می گردید.

طبق نظر و اعلام ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا ، مقرر گردید جلسات شب های قدر آن هم برای ۲ ساعت و با فاصله مناسب افراد از یکدیگر(حداقل ۱ متر) و در صورت امکان درفضای باز مساجد انجام گیرد ، داشتن دستکش و ماسک و تهویه مناسب و… از شرایط برگزاری این مراسم عنوان گردید ، جالب اینجاست که طبق این پروتکل ، هیأت امنای مساجد و بسیج باید نسبت به حضور نیافتن کودکان و…. در این مراسم اطلاع رسانی کنند . وقتی حضور کودکان در این مراسم ممنوع گردیده ، دلیل حضور آن ها در مدارس برای چیست ؟ پروتکل های بهداشتی برای مراسم شب قدر در نظر گرفته شده است ، آیا وزارت آموزش و پرورش هم قوانینی در این زمینه برای مدارس در نظر گرفته است ؟

آموزش و پرورش و می توانست ساعت مشخصی را در نظر بگیرد (به عنوان مثال سه ساعت ) تا دانش آموزان دراین زمان در کلاس ها و در صورت ازدحام ، در سالن ها ، راهرو ها و حتی حیاط مدارس به رفع اشکال بپردازند . معلمی را مجسم کنید که هر ساعت و بدون استراحت باید به رفع اشکال تنها ۴ یا ۶ دانش اموز بپردازد چون هر کدام از آن ها در ساعت متفاوتی به مدرسه آمده اند، این اوج به سلیقه گی افراد تصمیم گیرنده در این زمینه است ، حتی چگونگی ضدعفونی کردن مدارس و ارئه ماسک و دستکش و ژل ضدعفونی کننده به معلمین و دانش آموزان هم توضیح داده نشده است .

حتی اگر در بهترین حالت احتمال ازدحام دانش آموزان در مدارس را نادیده بگیریم ، به نظر شما چه دانش آموزانی به مدارس خواهند آمد؟

مسلما دانش آموزانی که دارای فقرمالی و فقرفرهنگی هستند؛

دسته اول دانش آموزانی هستند که خانواده هایشان توانایی خرید تلفن همراه و یا تبلت را ندارند، آیا این خانواه ها که توانایی خرید این لوازم را ندارند می توانند نسبت به پرداخت هزینه برای اقدامات پیشگیرانه ، اقدام کنند؟
دسته دوم دانش آموزان و خانواده هایی هستند که همیشه بی مبالات بوده و به قوانین و هنجارهای اجتماعی وقعی نمی نهند ، اگر به مدرسه می آیند یا از سر کنجکاوی است و یا برای بازیگوشی و یا برای آسوده بودن خیال خانواده ، زیرا در برای چند ساعت از دست این فرزند بازیگوش ویا سر به هوا خلاص می شوند.

در هر دو دسته این دانش آموزان احتمال این که ناقل ویروس باشند زیاد است ، حال اگر معلمین از همه جا بی خبر و معدود دانش آموزانی که تمام پروتکل های بهداشتی را در خانه رعایت کرده اند به مدرسه بیایند و در مکان و زمانی ،اشتباهی هر چند کوچک و سهوی انجام دهند تمام ثمره این سه ماه را بر باد داده اند .

نکته جالب اینکه حضور دانش آموزان اختیاری عنوان گردیده اما حضور معلمین اجباری است ، در صورتی که فلسفه سوال و رفع اشکال از بعضی از معلمین در این روزها کاملا زیر سوال می رود ، معلمینی مانند پرورشی ، ورزش ، هنر و …. در عمل در مدارس بی کار خواهند بود و فقط و فقط در کانون آلودگی قرار داشته و جان خود و دیگران را به خطر می اندازند .
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن