زنگنه نماینده تربت حیدریه :ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه

زنگنه نماینده تربت حیدریه :ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه باعث توسعه شرق کشور می‌شود

نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه شهر تربت گفت :دولت آقای رییسی اهتمام جدی به راه آهن دارد و ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه ناشی از همین رویکرد است که به طور قطع باعث توسعه و رشد متوازن شرق کشور می شود.
نایب رییس کمسیون برنامه و بودجه مجلس با برشمردن برخی شاخص های بهره مندی غرب کشور از جاده و راه آهن گفت: متاسفانه در ادوار گذشته به شرق کشور کم توجهی شده است به طوری که با یک نگاه ساده به نقشه راهها و راه آهن کشور می توان فهمید که شرق ایران نسبت به غرب آن از کم برخوداری و یک عقب ماندگی تاریخی در راههای دسترسی رنج می برد.
زنگنه افزود: توجه به حوزه ریلی شرق کشور و ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه نه تنها بخشی از این کم برخورداری تاریخی را جبران می کند بلکه عامل محرک قوی در توسعه شرق کشور به ویژه مناطق مرزی است که جای تشکر از دولت دارد.
به گزارش ایرنا، بر اساس برخی داده های مراجع مرتبط همچون خانه کشاورز از مجموع ۱۲۰ هزار هکتار زمین های زیر کشت زعفران کشور ۹۱ هزار هکتار در خراسان رضوی معادل ۷۶ درصد قرار دارد که از این میزان دست کم ۳۰ هزار هکتار مربوط به تربت‌حیدریه است.
تولید زعفران مازاد بر نیاز کشاورزان تربت حیدریه ۳۵ تن محصول خشک است که با احتساب مناطق حومه به ۶۰ تن می رسد ضمن اینکه استانهای خراسان رضوی و جنوبی به لحاظ کمی و کیفی رتبه اول تولید زعفران جهان را در اختیار دارند.
شهرستان تربت حیدریه به عنوان بارانداز تجاری و اقتصادی سهم بسزایی در صادرات خراسان رضوی نیز دارد و راه آهن این شهرستان از طریق خواف به افغانستان متصل می شود که چشم انداز آن اتصال به کشورهای خاور دور است.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن