اطلاعیه #مهم با توجه به گسترش تبلیغات افراد سودجو

اطلاعیه #مهم
با توجه به گسترش تبلیغات افراد سودجو برای خرید و فروش #زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز غیر مجاز در مزارع و باغ‌ها اعلام می گردد بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز در مزارع و باغ‌ها بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی #ممنوع است و با متخلفان، طبق قانون برخورد خواهد شد.

همانطور که همشهریان گرامی اطلاع دارند حفظ اراضی کشاورزی شامل مزارع و باغ ها به عنوان بستر تامین امنیت غذایی جامعه و بخشی از محیط زیست کشور یک وظیفه همگانی است و بر اساس آموزه های دینی، فرهنگ ایرانی اسلامی و قوانین کشوری هرگونه تخریب و نابودی زمین های کشاورزی امری ناپسند و خلاف قانون بوده و به فرموده مقام معظم رهبری تخریب و تغییر کاربری این عرصه ها خسارتی غیر قابل جبران و خلاف مصالح کشور است. در اجرای این ماموریت مهم سازمان امور اراضی کشور صیانت از زمین‌های کشاورزی را به عنوان یک رسالت دینی، فرهنگی و قانونی وظیفه خود دانسته و با مشارکت تمامی شهروندان بر آن است تا در راستای حفظ منابع پایه و تامین امنیت غذایی جامعه از زمین های زراعی و باغ های سراسر کشور محافظت کند.
با توجه به افزایش فعالیت #دلالان و تبلیغات گسترده #سودجویان در زمینه #خرید و #فروش زمین های کشاورزی و افزایش ساخت و ساز و تغییر کاربری اراضی ، لازم است مردم شریف
شهرستان ضمن حفظ هوشیاری به موارد و هشدارهای زیر توجه کنند:
۱. بر اساس قانون، هرگونه تغییر کاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت و ساز و دیوارکشی در مزارع و باغ ها بدون اخذ مجوز سازمان جهاد کشاورزی #ممنوع است و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی و جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای روز زمین با کاربری مورد نظر متخلف یا متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.
۲. بی شک مشارکت و نظارت عمومی مردم شریف شهرستان بهترین و موثرترین راه برای حفاظت از سرمایه های ملی کشور است. همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی مراتب را از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی یگان حفاظت اراضی کشاورزی تلفن ۱۳۱ (با حفظ هویت تماس گیرنده) و یا با مراجعه به معاونت ومدیریت جهاد کشاورزی شهرستان اطلاع دهند.
۳. گشت‌های یگان حفاظت اراضی کشاورزی با گشت‌زنی مستمر و حضور فعال در عرصه‌های کشاورزی و نیز دریافت گزارش‌های دریافتی توسط سامانه ۱۳۱ مزارع و باغ‌ها را رصد کرده و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و اقدام به تغییرکاربری و تخریب وفق قانون برخورد خواهند کرد.
۴. صدور مجوز یا پروانه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی توسط #شهرداران، #بخشداران، #دهیاران و #شوراهای اسلامی شهر و روستا و واگذاری خدمات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و تلفن بدون اخذ مجوز از معاونت و مدیریت جهادکشاورزی شهرستان #ممنوع است و افراد و دستگاه‌های متخلف طبق قانون به محاکم قضایی معرفی خواهند شد. بدیهی است هرگونه گواهی‌ احداث بنا یا دیوارکشی در اراضی زراعی و باغی توسط شورای اسلامی محل یا سایر دستگاه‌ها نیز هیچ گونه وجاهت قانونی #ندارد.
۵. تغییر کاربری و تبدیل اراضی زراعی، باغی و اراضی بایر دارای سابقه کشت و کار واقع در حریم شهرها و خارج از آن نیز #ممنوع است و متخلفان پس از معرفی به محاکم قضایی به پرداخت جزای نقدی از یک تا سه برابر بهای روز زمین و قلع و قمع بنا و مستحدثات و اعاده زمین به وضع اولیه محکوم خواهند شد.
۶. از عموم مردم به‌ویژه روستاییان و کشاورزان سختکوش درخواست می‌شود اگر قصد احداث بنا یا دیوار کشی اراضی زارعی و باغی خود را دارند، حتما قبل از هرگونه اقدامی، از طریق تماس با سامانه ارتباط مردمی حفاظت اراضی کشاورزی ( ۱۳۱) و یا با مراجعه به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان (اداره امور اراضی) مشاوره نموده و برای دریافت مجوز اقدام کنند.
در پایان مجددا درخواست می گردد در صورت مشاهده هرگونه فعالیت ساخت و ساز مشکوک در اراضی زراعی و باغی با تماس به سامانه ۱۳۱ باحفظ هویت تماس گیرنده در اسرع وقت اطلاع دهند.

#همه_باهم_حافظ_زمین_باشیم
#قانون_حفظ_کاربری_اراضی_وباغها
#یگان_حفاظت_اراضی_کشاورزی۱️⃣۳️⃣۱️⃣

امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان طبس
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن