‍ توزیع بچه ماهی تیلاپیا برای اولین بار در شهرستان

‍ توزیع بچه ماهی تیلاپیا برای اولین بار در شهرستان طبس
به گزارش روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس برای اولین بار ۱۹۰۰۰قطعه بچه ماهی تیلاپیا در ۲ باب استخردارای پروانه بهره برداری پرورش ماهی تیلاپیا رها سازی گردید.
آقای بخشایی معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: با توجه به فراهم شدن زمینه لازم برای پرورش ماهی تیلاپیا در استان و به تبع آن وجود شرائط بسیار مناسب پرورش آن در شهرستان طبس اطلاع رسانی بین متقاضیان واجد شرایط ( استخرهای دو منظوره کشاورزی ) در سطح شهرستان صورت گرفت که در مرحله اول اخذ پروانه بهره برداری از طریق نمایندگی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مستقر در شهرستان می باشد. در همین راستا تاکنون ۴ مورد پرونده جهت صدور پروانه بهره برداری تشکیل که ۲ مورد پروانه به ظرفیت ۲۶ تن صادر و ۲ مورد دیگر در دست پی گیری می باشد.
وی افزود: با پی گیریهای صورت گرفته توسط این معاونت و مساعدت مدیریت شیلات استان در تامین بچه ماهی تیلاپیا تعداد ۱۹۰۰۰ قطعه بچه ماهی در تاریخ ۳/۴/۹۹ به شهرستان انتقال و در ۲باب استخردارای پروانه بهره برداری پرورش ماهی تیلاپیا رها سازی گردید.
آقای بخشایی اظهار داشت: کار پرورش ماهیان گرم آبی و سرد آبی در استخرهای دومنظوره کشاورزی شهرستان طبس قدمت دیرینه داشته و به لحاظ وجود شرائط آب و هوائی مناسب و داشتن منابع آبی متنوع شامل ۱۹۱ رشته قنات ، ۱۷۸ حلقه چاه کشاورزی و ۳۳ دهانه چشمه با میزان آبدهی ۳۶۵۱ لیتر بر ثانیه و آماده بودن زیرساختهای لازم زمینه بسیار خوبی برای توسعه آبزی پروری در شهرستان طبس فراهم می باشد و از طرفی تا کنون مختصات ۳۷۱ مورد از منابع آبی ذکر شده با سطحی بالغ بر ۲۹ هکتارشناسائی که مستعد پروش آبزیان می باشد.
وی عنوان کرد: هر ساله ۲ تا ۳ ماه به زمان شروع پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی جهت برنامه ریزی لازم برای تامین و خرید بچه ماهی اطلاع رسانی از طریق پیامک ، کانال های خبری و… برای کل صاحبان استخرهای مستعد پرورش ماهی در سطح شهرستان انجام می گیرد که در همین راستا در ۳۰اردیبهشت ماه سال جاری تعداد ۱۶۵۵۰ قطعه بچه ماهی کپور و آمور بین ۳۰ استخردار با تجربه شهرستان توزیع شد. پیش بینی می شود در صورت رعایت توصیه ها و نکات فنی ارائه شده به پرورش دهندگان در پایان دوره پرورش میزان ۲۰ تن ماهی برداشت شود.
شایان ذکر است در حال حاضر ۱۳۸ مورد استخرفعال پرورش ماهیان گرم آبی به مساحت ۲۵ هکتار با پیش بینی تولید ۱۷۵ تن فعال می باشد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن