چطور وارد سهام پر ریسک بازار نشویم؟؟ قبل از خرید سهام

چطور وارد سهام پر ریسک بازار نشویم؟؟

قبل از خرید سهام وارد سایت کدال شوید و صورت های مالی سال ۹۸ را مطالعه کنید اگر روند سودسازی شرکت رو به افزایش بود سهم مناسبی است.
اگر درصد سود محقق شده ی فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد بیشتری نسبت به رشد قیمت سهام شرکت طی این یک سال بود در خرید آن تردید نکنید.

اگر سهام شرکتی در چند ماه اخیر رشد زیادی داشته و در حال حاضر هم حقوقی فروش های سنگینی دارد ترجیحا برای ورود به این سهم احتیاط لازم را به خرج دهید.

قدرت خریدار و فروشنده را دائما روی تابلوی سهام خود چک کنید اگر به مدت ۵ روز متوالی قدرت فروشنده بیشتر از خریدار بود از خرید آن سهام دوری کنید اگر هم سهامدارید به شدت حرکات سهم را زیر نظر بگیرید.

اگر دیدید سهم در چند ماه اخیر رشد زیادی داشته و در حال حاضر هم نزدیک به صف خرید معامله میشود اما صف خرید نمیشود از چنین سهمی بترسید!چون معمولا فقط به خاطر جو بازار مثبت نگه داشته شده و به محض اولین اصلاح شاخص چنین سهامی به شدت ریزش خواهد داشت.

سهام شرکت هایی که در صف تایید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و یا سود انباشته هستند گزینه مناسب و کم ریسکی برای انتخاب سرمایه گذاری خواهند بود .

شرکت های کوچکی که حقوقی سنگین فروش میکند ترجیحا ورود نکنید چون حقوقی بی دلیل فروش نمیکند !

#آموزشی
‌‌آکادمی ایراموز www.iramoz.com @gap_iramoz @iramoz_com
ارسال شده توسط:ابوطالب رضایی
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن