‍ رئیس هلال احمر شهرستان طبس: دو حادثه در چند

‍ رئیس هلال احمر شهرستان طبس: دو حادثه در چند روز گذشته برای برداشت کنندگان گیاهان دارویی

رئیس جمعیت هلال احمر گفت:متاسفانه در چند روز گذشته دو حادثه برای همشهریانی که اقدام به برداشت گیاهان داروئی در کوهستانها میکنند اتفاق افتاده. و حادثه دیروز که منجر به فوت یک همشهری شد بسیار برای ما تلخ بود

حسن پور افزود
با عنایت به اینکه در فصل برداشت انواع گیاهان داروئی قرار داریم بعضا مشاهده میشود برداشت کنندگان گیاهان داروئی بدون در نظر گرفتن اقدامات احتیاطی و ایمنی و بی محابا به کوهستانهای خطرناک که در شرایط عادی هم بدون تجهیزات کوهستان نباید به این مناطق رفت، میروند
یا به امید برداشت بیشتر به عمق کوهستانها رفته که امکان برقراری هیچ گونه تماسی ندارند و ساعتها در این مناطق سرگردان میمانند که با توجه به صعب العبور بودن این مناطق به راحتی نمیشود این افراد را پیداکرد . و موجب به خطر انداختن جان خود و نگرانی اطرافیان خود میشوند.

لذا از تمامی این عزیزان درخواست میکنیم. بعد از گرفتن مجوزهای قانونی مربوطه در زمینه برداشت
برای جلو گیری از هر گونه حادثه حتما اقدامات ایمنی را رعایت کنند.اطرافیان را در جریان محدوده فعالیت خود قرار دهند ،از برداشت در مناطق صخره ای و یا با شیب تند خودداری کنند.کارفرمایان از بکارگیری کارگرانی که به مناطق مد نظرشان آشنایی ندارن و به راحتی در کوهستانها سرگردان خواهند شد خودداری فرمایند و تجهیزات،آب و جیره غذایی مناسب را حتما بهمراه داشته باشند.

حسن پور افرود: از نجاتگران داوطلب جمعیت هلال احمر که در عملیاتهای اخیر بلافاصله بعد از فراخوانی حضور پیدا کرده و به یاری حادثه دیدگان شتافتند تقدیر و تشکر میکنیم.
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن