#اخبار_کوتاه_غرب_خراسان آرزوی دیرینه شهروندان بخش دستگردان با رونمایی از دستگاه سونوگرافی

#اخبار_کوتاه_غرب_خراسان

آرزوی دیرینه شهروندان بخش دستگردان با رونمایی از دستگاه سونوگرافی در درمانگاه شهر عشق آباد، مرکز این بخش، برآورده شد و دستگاههای سونوگرافی و فتال مانیتورینگ که با کمک خیرین دستگردانی خریداری شده است، تحویل مجمع خیرین سلامت دستگردان شد.

حمید کیانی مهر، رئیس اداره امور عشایری سبزوار از جذب ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای تامین آب شرب پایدار مناطق عشایری بخش روداب این شهرستان خبر داد و گفت: از محل این اعتبارات، دو طرح ملی با هدف انتقال آب شرب پایدار در مناطق عشایری سبزوار اجرا می‌شود که ضریب برخورداری مناطق عشایری از آب شرب پایدار در این شهرستان، به ۷۰ درصد می رسد.

وجیه الله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو) در مجمع سالانه این شرکت گفت: میزان تولید شرکت‌های واگذار شده از سوی این شرکت افزایش یافته و به عنوان مثال، در مجتمع سرب و روی نخلک خور و بیابانک اصفهان، میزان تولید از ۱ هزار و ۸۰۰ تن در سال ۹۵ به ۸ هزار تن و در واحد فروکروم جغتای سبزوار، تولید از ۸ هزار تن به ۲۰ هزار تن در سال ۹۸ رسیده است.

حجت‌الاسلام جعفر مهدوی‌خواه، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سبزوار در جلسه‌ با هیئت امنای بقاع متبرکه در اداره اوقاف این شهرستان، گفت: امسال با توجه به انتشار ویروس کرونا، مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جوار بارگاه ملکوتی امامزادگان سبزوار برگزار خواهد شد و بقاع متبرکه امامزاده شعیب(ع)، امامزاده حسن(ع) کوشک، معصوم‌زادگان(ع) خسروجرد، امامزاده ابراهیم(ع) نوده انقلاب و… و اماکن متبرکه دارای فضا و ظرفیت برگزاری مراسم میزبان سوگواران حسینی در ماه محرم و صفر خواهند بود.

محمد کلاته، سرپرست فرمانداری ششتمد از افتتاح بیش از ۵ میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان طرح طی هفته دولت در بخش‌های مختلف عمرانی، خدماتی و تولیدی در این شهرستان خبر داد و گفت: این اعتبار برای اجرای ۹ طرح گازرسانی، فضاهای آموزشی و جهاد کشاورزی شامل مرمت قنوات، انتقال آب و آبیاری های نوین، هزینه شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار از تخصیص ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی برای توسعه فضاهای کتابخوانی در سال جاری خبر داد و گفت: بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برای احداث کتابخانه عمومی شهر روداب سبزوار، ۱۰۰ میلیون تومان برای نوسازی کتابخانه عمومی ناوی شهر سبزوار و ۲۰۰ میلیون تومان برای کمک به ساخت کتابخانه مرکزی که عملیات اجرایی آن امسال آغاز می شود، تخصیص یافته است.

در مرحله دوم از رزمایش کمکهای مومنانه در بردسکن، ۱ هزار بسته غذایی بین نیازمندان این شهرستان توزیع گردید.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه، امام جمعه سبزوار با اشاره به این که سبزوار به عنوان شهر غدیری کشور مطرح شده است، گفت: اصحاب رسانه سبزوار با انعکاس فعالیت های ستاد غدیر این شهرستان جهت ترویج فرهنگ غدیر و فضائل اهل بیت(ع) تلاش کنند.

فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه کشتارگاه دام این شهرستان به هیچ وجه شرایط کشتار و امکانات مطلوبی ندارد و قصابان خلیل آبادی بایستی فعلا به کاشمر بروند، گفت: اداره کشتارگاه خلیل آباد برای بخش خصوصی مقرون به صرفه نیست و از سوی دیگر، هزینه کرد در کشتارگاه توسط شهرداری ها ممنوع می باشد.

احسان سیاری، رئیس اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد ۹ آزاده سرافراز و ۴۳۹ جانباز از ۵ درصد تا ۷۰ درصد دارد و ۲۹۱ شهید تقدیم کرده است، گفت: کنگره ۱۲۰۰ شهید منطقه ترشیز (شهرستانهای کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و کوهسرخ) امسال برگزار می شود.

〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
بزرگترین مجموعه خبری غرب خراسان
تلگرام:           @asrsabzevar
اینستاگرام:      https://bit.ly/Asinsta
وبسایت:            www.asrsabzevar.ir

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن