محرم است و مردمان سرزمینمان هرکس بنا به اعتقاد خویش

محرم است و مردمان سرزمینمان هرکس بنا به اعتقاد خویش آماده ادای نذری می شود؛ در محرم های پیش از کرونا، هر ساله هزاران هزار کیلو برنج و اقلام خوراکی دیگر ضیافتِ یاری رسانی عَلم می کردند و  مراسم از پس مراسم؛ البته که صفایی داشت و لذت این باورها شیرین است اما به ما آموخته اند فرزند زمان خویشتن باشیم و امروز در تغییر نحوه عزاداری بر اثر کرونا به فکر سلامت فرزندانمان در آستانه بازگشایی مدارس باشیم.
روانشناسان معتقدند بطور کلی در جامعه‌ای که نیازهای اساسی انسان‌ها در آن تأمین می‌شود، افراد بر پایه موازین اخلاقی زندگی می‌کنند؛ یکی از نیازهای امروز مدارس، دستگاه ضدعفونی کننده دست است که یک نمونه بسیار خوب آن به دست توانمند جوان بومی عشق آباد ساخته شده و آماده تحویل است. چه نذری بهتر از این که هم نیاز فرزندانمان در مدارس را تامین کنیم و هم از یک جوان فرزند عشق آباد حمایت کنیم.
محرم است و دو ماه پر اعتقاد در پیش رو؛  شاید بهتر باشد اندکی نذرهایمان را به سمت نذرهای فرهنگی و گره گشایی از اطرافیانمان گسیل داریم و این بیت از مولانا را تکرار کنیم: ای قوم به حج رفته کجایید کجایید / معشوق همین جاست، بیایید بیایید
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن