سوالات عامیانه؛ پاسخ های ساده/ اطرافیانتان را قانع کنید

سوالات عامیانه؛ پاسخ های ساده/ اطرافیانتان را قانع کنید رعایت کنند!

من ماسک بزنم میخواد آمار بیاد پایین؟

✅ تو ماسک میزنی. من میزنم و اگر درصد بالایی بزنیم شانس انتقال کروناویروس کاهش پیدا میکند و میتوانیم زنجیره انتقال را بشکنیم.

پیشگیری از این ویروس فایده نداره. هممون میگیریم پس چه خوبه الان بگیریم…

✅ بررسی ها نشان میدهد تمام گروههای سنی و جنسی با هر ویژگی، هم حالت شدید بیماری را داشتند هم خفیف. پس شما نمیتوانید تعیین کنید با ابتلایتان وضعیتتان چگونه خواهد شد. پس راهی نداریم جز رعایت بهداشت تا یا مبتلا نشویم یا با توجه به اینکه شدت بیماری با میزان مواجهه با ویروس، ایمنی بدن و… ارتباط دارد، کمتر در معرض ابتلا قرار گیریم. برای کنترل اپیدمی هیچ سند علمی نمیگوید باید همه بگیریم.

عروسی و مراسم و دورهمی بریم ولی خیلی بهم نزدیک نمیشیم. چه ایرادی داره. ماسک و دستکش هم میپوشیم!

✅ در دورهمی و مراسمات چه بخواهید چه نخواهید در معرض خطرید. قرار هم نیست همه مبتلا شویم. ماهیت مراسم مسبب نزدیک شدن افراد از شهر و روستاهای اطراف و مشاغل مختلف میشود. پس برگزاری این مراسم یعنی بازی با جان شما. آیا عذاب وجدان بدلیل ابتلا به کرونا یا خداینکرده فوت مهمانانتان بدلیل حضور در مراسم را تصور کرده اید؟ ۶۰ درصد موارد ابتلا سابقه مهمانی و مراسم عروسی یا عزا را داشته اند.

الان نتیجه مثبت ماسک زدن و رعایت کردن کی مشخص میشود؟

✅ هر مداخله مثبت یک تا دو هفته بعد خود را در کاهش موارد ابتلا نشان میدهد، سه هفته بعد در موارد بستری و‌چهار هفته بعد در موارد فوت و بدحال‌. پس زمان را نباید از دست دهیم. اطرافیان و خانواده تان را ملزم کنید به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی.

تا کی باید اینطور زندگی کنیم. مگه میشه همینجور تو‌خونه. تحمل نداریم!

✅ تا کشف دارو و واکسن قطعی باید با این بیماری کنار بیاییم. مساله حفظ جان است. در شرایط اپیدمی هستیم و باید عادت کنیم تا زمان واکسن و کشف شفاف ابعاد کرونا ماسک بزنیم، فاصله بگیریم و رعایت کنیم. از جانتان مهمتر چیست؟

#من_ماسک_میزنم

✍روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس

@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن