♦️شناسایی عامل شکار غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی توسط

♦️شناسایی عامل شکار غیر مجاز یک رأس قوچ وحشی توسط محیطبانان طبس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در این باره گفت: مأمورین اجرایی یگان حفاظت محیط زیست شهرستان طبس در حین گشت و کنترل زیستگاههای مناطق آزاد بخش دستگران طبس به دو نفر راکب موتورسیکلت در منطقه مشکوک شده و جهت دستگیری آن‌ها وارد عمل می‌شوند.

حاتمی گفت: متهمین با دیدن محیطبانان از منطقه متواری می‌شوند و یک نفر از آنها که از متخلفین سابقه‌دار شکار غیر مجاز نیز می‌باشد موتورسیکلت خود را رها کرده و به سمت ارتفاعات فرار می‌کند.

وی افزود: در بازرسی از موتورسیکلت رها شده لاشه یک رأس قوچ وحشی کشف و ضبط گردید و با توجه به شناسایی متهم پرونده‌ای در اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس تشکیل و جهت رسیدگی به مقامات محترم قضایی ارسال شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست طبس یاد آور شد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا قوچ وحشی معادل دویست و پنجاه میلیون ریال تعیین شده است که متهمین باید آن را به حساب دولت واریز نمایند.

حاتمی تصریح کرد: متهمین این پرونده علاوه بر پرداخت ضرر و زیان وارده به محیط زیست، در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده، محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس تصویب نامه جدید هیأت وزیران به جزای نقدی از سی میلیون ریال تا پنجاه میلیون ریال محکوم خواهند شد.
#ماملت_امام_حسینیم
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن