نمازخانه های میان راهی امام رضا (علیه السلام) میزبان برگزاری

نمازخانه های میان راهی امام رضا (علیه السلام) میزبان برگزاری جشن های دهه کرامت رضوی

همزمان با دهه کرامت، جشن های میلاد رضوی با عنوان «مهربیکران» در نمازخانه های میان راهی امام رضا (ع) برگزار می شود.

مدیرعامل مؤسسه خدمات زائر رضوی با بیان اینکه این جشن ها ویژه زائران، مجاوران و مسافران برگزار می شود، افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در ۲۲ تیرماه پس از نماز مغرب و عشاء به صورت همزمان در ۱۴ نمازخانه میان راهی با حضور خدام حرم مطهر رضوی، ائمه محترم جمعه و جماعت، مسئولین محلی و اقشار مختلف مردم در نمازخانه های میان راهی امام رضا (ع) واقع در استان خراسان رضوی ؛ مزداوند (محور سرخس – مشهد)، رباط سفید (محور تربت حیدریه – مشهد)، بردسکن (محور بردسکن- خلیل آباد)، مهنه (محور گناباد-تربت حیدریه)، تربت جام و کاهک (دروازه ورود به خراسان رضوی از غرب کشور)، استان خراسان جنوبی (شهرهای خضری، قاین، سربیشه، بشرویه و خوسف)، استان خراسان شمالی (دروازه ورود به خراسان شمالی از شمال کشور در منطقه دشت گلستان) و سمنان (محور دامغان-شاهرود) برگزار خواهد شد.
در این مراسم که همزمان با اقامه نماز جماعت در شب میلاد امام رضا (ع) آغاز خواهد شد، مادحین اهل بیت (ع) به مدیحه سرایی و سخنرانان نیز به تبیین سیره رضوی خواهند پرداخت. قریب به ۳۰ خادم بارگاه رضوی که عمدتاً از میان کفشداران، دربانان و انتظامات انتخاب شده و با هماهنگی های قبلی در این مراسم حاضر خواهند بود با بیان خاطراتی از دوران خدمت خود حال و هوای خاصی به این مراسم معنوی می بخشند.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از خیرین، واقفین، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت و پرسنل پرتلاش نمازخانه های میان راهی، مسئولین محترم اجرایی شهرستان ها، تشکل های مردم نهاد و متصدیان سختکوش نمازخانه های میان راهی امام رضا (ع) به صورت مستقیم در برگزاری جشن دهه کرامت رضوی در نمازخانه های میان راهی مشارکت دارند، ادامه داد: جشن های «زیر سایه خورشید» نیز در روزهای ۲۱ و ۲۳ تیرماه در شهرهای دیهوک و عشق اباد و به میزبانی نمازخانه های میان راهی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد. لازم به ذکر است که این برنامه در روز سه شنبه ۱۸ تیرماه با حضور اهالی روستای خرم آباد و زائران گرانقدر در نمازخانه میان راهی تربت جام برگزار شد.
اقامه نماز جماعت، تلاوت قرآن، اجرای تواشیح، سخنرانی ائمه محترم جمعه و جماعت، کارشناسان دینی، مولودی خوانی مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) از جمله برنامه های اجرایی دهه کرامت رضوی در نمازخانه های میان راهی امام رضا (ع) است.
مدیرعامل مؤسسه خدمات زائر رضوی ادامه داد: پذیرایی از زائران و مسافران در شب، روز و شامگاه میلاد حضرت رضا (ع) و توزیع ۴۰ هزار بسته متبرک رضوی در ۲۰ نمازخانه های میان راهی امام رضا (ع) در شش استان کشور از دیگر برنامه های این مؤسسه در طول دهه کرامت رضوی می باشد.
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن