#نشست_خبری #سرپرست_شبکه_بهداشت‌و‌درمان ✍ آقای حسن فروزانفر سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان

#نشست_خبری
#سرپرست_شبکه_بهداشت‌و‌درمان

✍ آقای حسن فروزانفر سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس امروز شنبه ۲۵ آبان ۹۹ به جمع خبرنگاران آمده است تا به سوالات مردمی پاسخ دهد.

آقای حسن فروزانفر سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس در این نشست خبری گفت:

نگرانی همشهریان در برخی موارد بجا می‌باشد و برای رفع آنها از لحظه اول تلاش کرده‌ایم.

تجهیزات و امکانات بیمارستان برای بیماران کرونایی مجزا شده است به طوری که حتی آسانسور و راه‌ها اختصاصی است و بخش‌هایی مانند زنان و زایمان و بیماری‌های خاص همچنان تفکیک شده است.

مرکز تخصصی موید ۱۹ در محیطی مجزا و خارج از ساختمان بخش‌های بیمارستان تدارک دیده شده که امور مربوطه به کرونا در آن بخش انجام می‌شود.

افزایش تخت‌ در بخش مراقبت‌های ویژه به میزان ۲ برابر که به تعداد ۱۲ دستگاه رسیده است که این تخت‌های امکانات و ویژگی‌های خاصی دارد و هرکدام حدود ۱ میلیارد تومان هزینه داشته است.

قسمت اکسیژن ساز بیمارستان با اعتبار جذب شده ۲ میلیارد تومان در دست تدارک است اما بدلیل مشکلاتی که شرکت‌های تامین دستگاه‌های اکسیژن ساز ایجاد کرده بودند به تاخیر افتاد اما همین امروز با پیگیری‌های شدید و مداوم بالاخره بارگیری شده و درحال اعزام دستگاه به شهرستان طبس می‌باشد.

تهیه کپسول اکسیژن برای بیمارستان بسیار سخت بود که باید هر ۲۴ ساعت حدود ۲۰۰ کپسول به بیمارستان منتقل می‌شد درحالیکه در گذشته و ایام قبل از کرونا این تعداد روزانه ۳ دستگاه بوده است.

برآورد می‌شود که با استقرار دستگاه ۴۰۰ لیتری جدید اکسیژن ساز جدید در بیمارستان طبس مشکل اساسی کمبود اکسیژن با تولید حدود ۴۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه در بیمارستان حل خواهد شد.

یکی از جنبه‌هایی که خیرین می‌توانند ورود کنند؛ خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی برای مصرف بیماران در منازل است.

تامین اکسیژن در بیمارستان به صورت لوله‌کشی به داخل بخش‌ها منتقل می‌شود که ۲ دستگاه ۱۱۰ لیتری وصل است و به طور مداوم ۲۰ کپسول به طور همزمان کار می‌کند و ۱۰ کپسول نیز همراه با آلارم کاهش اکسیژن فعال می‌شود و این موضوع که کاهش اکسیژن در ساعات نیمه شب باعث مرگ بیماران می‌شود به هیچ وجه منطقی است و تکذیب می‌شود.

هشدار سیستم یا آلارم کاهش اکسیژن در حد ۲ دقیقه طول می‌کشد و از میزان استاندارد کمتر نمی‌شود و همین از نظر پزشکی هرگونه فوت به دلیل کمبود یا کاهش اکسیژن را رد می‌کند.

پروژه‌های مختلف در حوزه بهداشت و درمان بویژه بخش دیالیز با پیشرفت ۶۰ درصد در دست اقدام است و دستگاه دیالیز پورتابل خریداری و در بیمارستان جدید نصب شده تا مشکلی برای بیماران بستری ایجاد نشود که همین موضوع حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

کلینیک ویژه (درمانگاه تخصصی) که باید در اوج طرح تحول سلامت احداث می‌شد؛ متاسفانه انجام نگرفت که در تلاش هستیم این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت داشته است و چون در لیست طرح‌های مصوب دانشگاه علوم پزشکی و و وزرات است؛ در تجهیز نیز به مشکلی نخواهد خورد.

خیرین می‌توانند با در دست گرفتن احداث ساختمان‌های اسکان متخصصین یک یادگار بنام خود ثبت کنند و باعث شوند که زیرساخت و زمینه استقرار پزشک متخصص در بیمارستان طبس فراهم شود.
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن