‍ #نماینده_۴شهرستان_استان #گلایه_از_تخصیص_ناعادلانه_اعتبارات ✍ نماینده ۴ شهرستان خراسان جنوبی گفت: آیا دلیل

‍ #نماینده_۴شهرستان_استان
#گلایه_از_تخصیص_ناعادلانه_اعتبارات

✍ نماینده ۴ شهرستان خراسان جنوبی گفت: آیا دلیل محرومیت شرق استان، شهرستانهای غربی هستند!؟/ توزیع ناعادلانه اعتبارات موجب دلخوری مردم شده است/ شهرستان طبس بالاترین مالیات و کمترین اعتبارات به نسبت وسعت و تامین درآمد را دارد.

♦️ حجت الاسلام مجید نصیرایی روز چهارشنبه ۱۹ آذر ۹۹ در نشست تشریح لایحه بودجه ۱۴۰۰ و موارد مرتبط با اعتبارات استان خراسان جنوبی از عدم رعایت عدالت در تقسیم اعتبارات گلایه کرد و خواستار اصلاح روش فعلی شد.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی لزوم رعایت عدالت در تقسیم اعتبارات استانی و ملی اشاره و گفت: گاهی کم‌لطفی‌هایی از سوی مسئولین استان به منطقه غرب خراسان جنوبی می بینیم که زیبنده مدیریت اسلامی نیست و اگر روش بودجه‌ریزی و تخصیص منابع تغییر نکند، موجب دلخوری مردم است.

نماینده چهار شهرستان غرب استان تصریح کرد: به زبان آوردن اسامی طبس، بشرویه، سرایان و فردوس برای برخی مدیران خراسان جنوبی سخت است و متاسفانه تخصیص بودجه در بعضی ادارات کل بر همین دیدگاه نیز و غیرعادلانه صورت می‌گیرد و سوال پیش می‌آید که آیا مقصر عقب ماندگی شرق استان، شهرهای غربی آن است که حالا باید آنها را نگه داشت تا عقب‌ماندگی دیگران جبران شود!؟

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این نشست افزود: شهرستان طبس با پرداخت بیشترین مالیات، حدود ۲۴ درصد از اعتبارات خراسان جنوبی را تامین می‌کند و تنها ۱۱.۵ درصد از اعتبارات استان به این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند که همین موضوع گلایه شدید مردمی را در پی دارد.

آقای حمید ملانوری نیز به فلسفه برگزاری این نشست در راستای آشنایی با واقعیت‌های بودجه ۱۴۰۰ استان اشاره کرد و افزود: ۴۴ درصد اعتبارات از طریق پروژه‌های ملی و استانی در اختیار استان قرار می‌گیرد و مدیریت سایر منابع در سطح ملی و در اختیار سازمان‌ها و وزارتخانه ها قرار دارد لذا با عنایت به این مهم، همه مدیران استان در هر پایه و سطحی باید برای جذب بیشتر اعتبارات ملی تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی، مسئولان را به خروج از پشت میز توصیه کرد و به لزوم برگزاری سلسله جلسات هماهنگیِ بودجه ریزی استان قبل از ابلاغ لایحه بودجه از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور تأکید کرد و گفت: لازم است معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، سال آینده قبل از ابلاغ لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ با برگزاری نشست‌های متعدد و با ارتباط مداوم با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نمایندگان محترم، اهداف استان در چشم انداز بودجه ۱۴۰۱ را محقق نمایند.

در این نشست که آقای پورعیسی مدیر کل برنامه و بودجه استان به تشریح بودجه ریزی انجام شده برای هزینه ها و پروژه های ملی و استانی پرداخت، مدیران کل خراسان جنوبی نیز حضور داشتند.

۹۹/۰۹/۱۹

✅ @nasiraei_ir
Instagram.com/nasiraei_ir
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن