‍ مراسم نکوداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید

‍ مراسم نکوداشت سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، صبح جمعه دوازدهم دی ماه در مصلی نماز جمعه شهر عشق آباد با حضور جمعی از شهروندان با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار شد.
❇️حجه الاسلام علی پور در این مراسم با بیان مقدماتی، اظهار کرد: یکی از ملاک های ارزش گذاری انسان از منظر اسلام، ارزش گذاری بر اساس دغدغه ها و دل نگرانی های انسان هاست. هر چه این دغدغه های به توحید، نزدیک تر باشد، بر ارزش انسان خواهد افزود.
❇️ایشان در ادامه تاکید کرد: در زندگی هر کدام از شهدای صدر اسلام یک دغدغه مهم وجود داشته که همه آن دل نگرانی ها، یکجا در سیره و اندیشه شهید سلیمانی وجود دارد.
ایشان در ادامه با بیان شواهدی به شهدایی همچون مسلم بن عُوسَجه، اظهار داشت دغدغه این شهید، وفاداری به مقام ولایت بود چرا که در آخرین لحظات به دوست کهنسال خود حبیب ابن مُظَهّر توصیه کرد که دست از دامن حسین ابن علی برندارد تا در رکاب آن حضرت به شهادت برسد. به همین ترتیب در آخرین وصایای شهید سلیمانی می بینیم که این سردار پر افتخار با قسم جلاله الله، تاکید می کند از اسباب عاقبت به خیری ما در زمان حاضر، رابطه دلی و قلبی و حقیقی با سکاندار انقلاب اسلامی ایران است.

❇️ ایشان در ادامه از شهید دیگری به نام زید ابن صوحان یاد کرد که امام علی علیه السلام برای او طلب رحمت کرده و فرمودند : زید برای حکومت اسلامی هزینه زیادی داد ولی از حکومت اسلامی کمترین هزینه را گرفت. به همین ترتیب شهید سلیمانی عزیز تمام هستی خود را برای انقلاب هزینه کرد در حالیکه از نظام اسلامی کمترین مزایا را دریافت می کرد.

❇️حجه الاسلام علی پور به شخصیت عابِس بنِ شَبیب از شهدای کربلا اشاره کرد و اظهار داشت: عابسِ شاکری مصداق ” اَشِدّاءُ علی الکفّار ” و ” رُحماءُ بَینَهم ” بود. یعنی ضمن اظهار مودت با دوستان، در مصاف با دشمنان فریاد: اَلا رَجُل؟ اَلا رَجُل؟ سر می داد و حریف می طلبید.
❇️به همین ترتیب سردار سلیمانی، منتقدینِ درون مرزی را بی شناسنامه و عصر حجری نمی خواند، بلکه از درِ لطف سخن می گفت. اما در مصاف با مُنتَقمین برون مرزی و دشمنان خارجی که بعضی افراد آنان را کدخدا می دانند با شدّت و حدّت بر خورد کرده و ترامپ را قمارباز خوانده و فریاد الا رجل سر می دهد و تاکید می کند: حریف شما من هستم.
این مَشیِ شهید سلیمانی باید مشق امروز همه ما قرار بگیرد.
#من_هم_ماسک_میزنم
عشق آباد خبر
@eshkabar
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن