⭕ مسافران اصفهانی قربانی اختلافات منطقه ای⁉️ ✅ در حال

⭕ مسافران اصفهانی قربانی اختلافات منطقه ای⁉️
✅ در حال حاضر اصفهانیها و برخی استانهای جنوب غربی برای زیارت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) چند مسیر پیشنهادی به شرح ذیل دارند .
◀️۱- اصفهان-قم-گرمسار-مشهد به طول ۱۳۰۸ کیلومتر .
◀️۲- اصفهان-خوروبیابانک- طبس_دیهوک -فردوس-تربت حیدریه- مشهد به طول ۱۱۵۹ کیلومتر .
◀️۳- اصفهان-خوروبیابانک-حلوان-عشق آباد-بردسکن- تربت حیدریه-مشهد به طول ۱۰۵۸ کیلومتر .
❇️همانطور که ملاحظه میفرمایید مسیر سوم نسبت به مسیر اول بیش از ۱۰۰ کیلومتر و نسبت به مسیر اول ۲۵۰ کیلومتر نزدیک تر است .
❇️بر همین اساس در سالهای گذشته تلاشهای زیادی صورت گرفته تا ۷۰ کیلومتر جاده خاکی شهر خوروبیابانک تا شهر عشق آباد آسفالت و بخشی از ترافیک جاده ای را به این محور منتقل نمایند اما منافع منطقه ای و محلی در برخی شهرستانها مانع تحقق این مهم شده و علیرغم زیرسازیهای انجام شده و فراهم نمودن مقدمات آسفالت این مسیر بهینه، افرادی با نفوذ و لابی در وزارت راه و شهرسازی مانع تحقق این مهم که صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف سوخت و هم در زمان سفر و … اصفهانی های عزیز دارد گردیده اند.
❇️اخیرا نامه ای توسط نماینده محترم خور و بیابانک به وزیر محترم راه و شهرسازی ارسال و به اداره کل راه استان اصفهان ارجاع گردیده و امیدواریم این بار لابی های پشت صحنه مانع آسفالت و بازنمودن این مسیر نگردند تا هم استانهای عزیز و استانهای همجوار بتوانند با سهولت بیشتری به پابوس علی بن موسی الرضا(ع) مشرف شوند.
لازم به ذکر اینکه بخشی از این مسیر، محل تردد حضرت امام رضا(ع) از شهر مدینه به طوس(مشهد) بوده که دو نفر از خدام آن حضرت نیز در مسیر مرحوم شده اند. یکی از آنها در روستای قدیمی، بزرگ و کویری حلوان(شیخ ابراهیم) و دیگری در روستایی زیبا و در دل کوه به نام پیرحاجات(بین حلوان ، پیستان و عشق آباد) به نام شیخ احمد بن اسحاق مدفون و زیارتگاه اهالی منطقه می باشند .
❇️جا دارد از حمایتها، کمکها تدبیرات و دوراندیشی های استاندار محترم،نمایندگان معزز و‌محترم مردم طبس و خوروبیابانک در مجلس شورای اسلامی ، معاونت استاندار و فرماندار محترم،رئیس محترم شورای شهرستان طبس،بخشدارهای محترم مرکزی و دستگردان،شوراهای معزز و دهیاریهای شهرها،بخشها،دهستان و روستاهای عشق آباد،دستگردان،پیرحاجات،پیستان،حلوان و خوروبیابانک،ادارات کل راه وشهرسازی،راهداری وحمل ونقل جاده ای و ادارات تابعه آن و…در استانهای خراسان جنوبی و اصفهان که کلان نگر و دوراندیش می باشند و در سطح ملی اندیشه و فکر می نمایند و تصمیمات فرامنطقه‌ای و برای منافع ملی و بر اساس عدالت و توسعه همه مناطق ، شهرها و روستاها(رشد مناطق محروم و دورافتاده، جلوگیری از مهاجرت و تخلیه شهرها،بخشها، دهستانها و روستاها) می گیرند نهایت تقدیر و تشکر را بنماییم .
ارسال شده توسط:۰۹۱۳۲۵۰۲۰۳۹ علی رجب زاده
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن