هنوز هستند کسانی که خبر ندارند… ❗️ هنوز هستند خیلی

هنوز هستند کسانی که خبر ندارند…

❗️ هنوز هستند خیلی کسانی که تا علائم مشکوک به کرونا دارند واقعا نمیدانند باید به کجا مراجعه کنند. حتی شاید در طی رفت و آمدشان در سطح شهر و مراکز درمانی غیر مرتبط ممکن است باعث ابتلای دیگران هم شوند.

⚠️ هر ایرانی در هرجای کشوری که هست براحتی به مراکز مراقبت و درمان کرونا دسترسی دارد. فقط کافی است از سه راه زیر، نزدیکترین مرکز جامع سلامت ۱۶ ساعته کرونا را پیدا کنید. هم تست رایگان بدهید. هم مراقب سلامت و پزشک شما را مراقبت کنند و هم راحت تر درمان اولیه را بگیرید:

✅ هر علائم مشکوک به کرونا داشتید بلافاصله با سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرید و از آنها بخواهید نزدیک ترین مرکز ۱۶ ساعته را به شما معرفی کنند.
✅ اگر مورد بالا را نتوانستید، به نزدیکترین پایگاه یا خانه بهداشت محل سکونتتان تماس بگیرید و مرکز ۱۶ ساعته در دسترس کرونا را جویا شوید.
✅ اگر باز هم نتوانستید با ۱۱۸ تماس بگیرید و شماره مرکز بهداشت محل سکونتتان را جویا شوید. در اینترنت هم عبارت “مراکز ۱۶ ساعته شهر…” را جستجو کنید آدرس ها می آید.

کارشناسان بهداشتی و پزشکان حاضر در مراکز ۱۶ ساعته بطور رایگان از شما تست کرونا میگیرند و هم درمان های اولیه را به شما میگویند. اگر هم نیاز به درمانهای بیشتر داشته باشید، شما را به مراکز دیگر معرفی میکنند.

یادتان نرود هر علائم مشکوکی را کرونا بدانید مگر عکس آن ثابت شود. پس تا علائم داشتید از بقیه دور بمانید. اگر زود مراجعه کنید و کرونا باشد، درمان ها را میگیرید و از بدحال شدنتان جلوگیری میکنید.

✍روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن