وعده دولت به مجلس برای ارزیابی فوری استانها برای اجرای

وعده دولت به مجلس برای ارزیابی فوری استانها برای اجرای تقسیمات کشوری

حسین بامیری، نماینده لردگان و نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس؛

پیش از این دولت وعده داد تا متفاوت از سنوات گذشته، با فوریت وضعیت استان‌ها را برای اجرای تقسیمات کشوری، بررسی کند. اصلاح قانون تقسیمات کشوری، یکی از مطالبات به حق مردم، شهرها و استانهای دارای شاخص‌های جمعیتی و سایر مولفه‌های اصلی است.

در این زمینه، خلاء‌های بسیاری وجود دارد و دولت باید ارزیابی دقیق از همه حوزه‌های و مناطق داشته باشد. اصلاح قانون تقسیمات کشوری نیاز به تسریع در رسیدگی دارد.

وزارت کشور در این زمینه مسئولیت‌هایی دارد که با جدیت باید آنها را دنبال کند. هیات دولت هم باید همراهی لازم را با وزارت کشور داشته باشد. مجلس یازدهم همراهی با رویکرد تسهیل گری و هم افزایی را دارد.

موانعی پیش روی اصلاح این قانون وجود دارد که مجلس آماده رفع موانع قانونی است؛ دولت باید هر چه سریعتر لایحه اصلاح قانون تقسیمات کشوری را، به مجلس ارسال کند.

در برخی از استانها ظرفیت و زیرساخت لازم برای اجرای تقسیمات کشوری وجود دارد؛ دولت می‌تواند این مناطق را در اولویت قرار دهد و نباید با یک چشم به همه استان‌ها نگاه کند.

البته دولت باید عزم خود را جزم کند و با همکاری مجلس گام موثری بردارد. در جلسه طرح سوال تعدادی نمایندگان از وزیر کشور، به موضوع تقسیمات کشوری با رویکرد ساماندهی این موضوع پرداخته شد.

قرار شد تا دولت متفاوت از سالهای گذشته، پارامتر هایی که برخی از بخش‌ها برای تبدیل به شهر و شهرستان دارند، مورد توجه قرار دهد.

بایستی اشکالات با فوریت به مراکز استانها و به تبع به بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و بازخورد آن به استانداری‌ها داده شود و در دستور کار خود قرار گیرد. در مجموع نگاه‌ها به تقسیمات کشوری مثبت است و امیدواریم دولتمردان هم اهتمام جدی در این زمینه، داشته باشند.
#ارتقا_بخش_دستگردان_تنها_گزینه_توسعه_و_برقراری_عدالت
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن