۷ راهکار برای مدیریت آنچه بر نونهالان، کودکان

۷ راهکار برای مدیریت آنچه بر نونهالان، کودکان و نوجوانان در دوران اپیدمی کرونا میگذرد

✅ از کرونا برای فرزندانتان وحشت تولید نکنید. شاید به هر دلیل یک عضو خانواده یا فرزندتان مبتلا شود. بالا بردن ترس او را در مواجهه با آسیب قرار میدهد.

✅ اگر به محیطی دسترسی دارید که کاملا خلوت است و مواجهه با هیچ کس ندارید، بهتر است یک ساعت پیاده روی را برایشان فراهم کنید.

✅ کودکان و نونهالان و سایر رده های با سن کم هم در معرض ابتلا به کرونا هستند. موضوع را جدی بگیرید تا خطری تهدیدشان نکند‌.

✅ دورهمی ها و دیدار فرزندانتان با دوستانشان میتواند خطرآفرین باشد. با آنها صحبت کنید و میزان خطر موجود را برایش روشن بیان کنید تا فعلا این دیدارها را کم کنند.

✅ به علایم مشکوک وی یا سایر اعضای خانواده توجه کنید. توجیهاتی که سرماخوردگی یا حساسیت دارد را باور نکنید و به محض داشتن علائم هم دیگران ضمن برقراری تهویه در منزل از وی جدا باشند و اگر دیگران علایم دارند فرزندتان را از فرد مشکوک فاصله دهید.

✅ ورزشهای خانگی را انتخاب کنید و بی حرکتی و زندگی کم تحرک را در زندگی خود و فرزندانتان نهادینه نکنید.

✅ اگر در اطرافتان فرزندانی هستند که بدلیل کرونا پدر، برادر، مادر یا خواهر از دست داده به سلامت روانش توجه کنید. با او تماس برقرار کنید و شرایط برای صحبت و درد و دل با او فراهم کنید تا تخلیه شود.

✅ برای جدایی چند ساعته در روز فرزندان از تلفن همراه در طی دوران کرونا فکری بکنید. سرگرمی، گفتگو یا راه حلی بیابید.

✅ اگر فرد مبتلا در خانه دارید به فرزندانتان ترس وارد نکنید. آنها را دچار اضطراب نکنید و به خودتان و او بقبولانید با رویکرد درمانی درست به شرایط عادی برمیگردید.

✅ گاها در منزل به گوشه گیری، به فکر فرو رفتن، پرخاشگری و سایر رفتارهای فرزندتان توجه کنید. شرایط اپیدمی و اخبار آن مسبب این رفتار میتواند باشد.

✍روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس
@eshkabar
ارسال شده توسط:Ahmad Rajabzadeh
@eshkabar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن